IGÅR LUNCHTID:

”,. det värker i nacken efter en inte så optimal position framför datorn. 

Jag rullar axlarna, vänder och vrider på knäna utan
att få igång blodcirkulationen.

Plötsligt får jag nog och välkomnar den hårda impulsen om att svettas.

Jag stänger ner datorn, plockar fram matta och gummiband och kör igång.

Trettio minuter senare har mjölksyran fötts, pannan glänser och jag känner en jublande lättnad i kroppen.

Plankan, jägarvila, benböj, sparkar, russian twist, utfallssteg, rumplyft, hantellyft, utåtrotation, rygglyft, höga knän och burpees.

Kroppen visar genast sin uppskattning genom att släppa lös alla spänningar och fylla mig energi och härlig hunger.

Nästa: lunch!”

Ah, det var härligt obekvämt att kliva ur sängen i morse
med spridande träningsvärk.

Från och med nu är det jag som avbryter sittandet med effektiv lunchträning!

 

  1. vicky skriver:

    Underbart!!

  2. Frida skriver:

    Åh, härligt!

  3. Anna skriver:

    Gud så härligt! Det behövs bara en halvtimme så är man som ny 🙂

  4. Men man drar ju inte gärna igång och börjar skutta i skolan och bli alldeles svettig :/

  5. mari skriver:

    Åh den där pausen för sådant viktigt är så himla bra.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..