VECKANS UTMANING!

Efter förra veckans topplista i Vakna med NRJ så fick jag önskemål
om att lägga det som en Veckans Utmaning.

 

Superbra idé!

 

Därmed kör vi nu detta som ett intensivt träningspass:

 

Skärmavbild 2013-03-12 kl. 11.20.54

 

Vi kör en variant där vi tar de första fyra övningarna som tabataintervaller.
Enkelt förklarat:

 

Höga knän i 20 sek så snabbt du kan, vila 10 sek, upprepa x 8.
Förflyttningsövningar i 20 sek, vila 10 sek, upprepa x 8.
Hopprep i 20 sek, vila 10 sek, upprepa x 8.
Burpees i 20 sek, vila 10 sek, upprepa x 8.

 

Se förflyttningsövningarna och alla övningar in action här:

 

 

Nu kör vi!

 

 

  1. Hanna skriver:

    det där va nog ett av de sjukaste pass jag kört! Här kan vi snacka pulshöjande.Man va ju död efter 4 repetitioner, haha!

  2. Nina skriver:

    Hej Fia. Jag skulle tycka det var kul att läsa ett inlägg med tips på hur man kan träna med olika typer av skador. Älskar själv att träna – främst löpning och styrketräning. Brukar avverka 6-10 mil i veckan samt 3-4 styrkepass. Har nu fått en stressfraktur i benet och kan/får varken springa eller promenera på minst 6-12 veckor.. blir även svårt att utföra många av de övningar jag brukar köra för ben och rumpa. Vill ju inte tappa all kondition och styrka jag byggt upp och framförallt vill jag inte mista mitt största glädjeämne. Tips emottages tacksamt!! /Nina

  3. Elle skriver:

    oj va drygt!! men kul ska försöka göra de på mitt pass idag!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..