SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

Hej Fia! 
Jag undrar vad du tycker om den nya träningsformen Tabata?
Vi kör det 8 minuter varje idrottslektion i skolan (2 ggr/vecka), tycker du att det är en bra träningsform?

 

Tabata är superbra!
I och med att du pressar dig till max så har det positiva effekter på konditionen och det går att variera i oändlighet.

 

Det är dessutom bra om du vill lägga ihop ett effektivt, jobbigt och hårt pass på minimal tid.
Att lägga ihop tabataintervaller av olika former på 15 min kommer garanterat göra dig slut!

 

Tips på bra återhämtningsmål efter styrketräning respektive
konditionsträning som är lätt att laga eller inte behöver laga alls? 

 

Det beror på om du ska äta mellanmål eller en större måltid.
Här kommer en rad recept på godsaker:

 

FikaNötbollarSmoothieLunchMellanmålBrödMiddag.

 

Viktigt att äta något lätt inom 20 min och sedan något större inom 2 timmar.
Eller om du går hem direkt och äter rejält på en gång.

 

Kan du sätta upp gamla bilder på dig? Typ 2 år sen, 5 år sen och 10 år sen? Vore kul att se!

 

Otroligt hur mycket som händer med ens utseende i tonåren!
Gick från min naturliga råttblonda hårfärg till platinablond, orange, brun, svart, rödbrun osv. i ett enda kaos.

 

yngre1
yngre3
kk

 

 

,. fortsättning följer.

 

 

 

  1. Du e supersnygg i ditt mörka,(nästan svarta)men tror du skulle va jättefin i rågblont hår med när man ser bilden när du e 14 🙂 skulle passa dina blå ögon!

  2. emma skriver:

    tycker du inte att du ser ohälsosamt smal ut? kan du inte ta upp detta i ett inlägg?

    1. Emelie skriver:

      Fia är ju naturligt smal och väldigt lång! Kan tänka mig att det är så hon ser ut trots mängder med mat och träning!

      1. emma skriver:

        jag har precis kommit ur en ätstörning och kan inte se mig själv i spegeln utan att tycka att jag behöver lägga på mig. det är en lång väg dit men jag kämpar för att stå på den friska sidan. därför är det bara en tanke jag har, att för fia som dessutom har så mycket kunskap kring mat och sånt, för henne borde det ju vara lätt att gå upp lite? medans för mig är det fortfarande en utmaning att få i mig det som ligger på tallriken, trots att jag vill.
        fia jag hoppas att du inte tar detta hårt men det var bara en tanke och jag är väldigt intresserad av dina åsikter kring saken,

        1. Varför antar du bara att hon skulle vilja gå upp i vikt? Hon är uppenbarligen naturligt smal och har en smal kroppsbyggnad. Nöjd med sin kropp också som jag förstått det och tränar och äter bra, så din fråga känns väldigt konstig och tagen ur luften tycker jag.

  3. Maria skriver:

    Skulle du vilja förklara tabata/tabataintervaller i ett inlägg?
    Tack på förhand! //Maria

  4. Hej Fia! Tack för en alltid lika motiverande blogg!
    Jag har precis bosatt mig utomlands i Peru och har helt tappat motivationen. Hemma tränar jag ca 4 ggr i veckan på gym men här finns inte den möjligheten. Pga. säkerhetsrisk och trånga gator så har jag inte blivit rekommenderad att ge mig ut och springa heller. Det jag har är ett gummiband och vattendunkar som vikt. Jag vaknar ganska tidigt på morgonen och har då tid att träna (då jag jobbar i fält resten av dagen). Kan du ge mig tips på vad jag kan göra för övningar för att hålla igång så jag kan motstå alla söta frestelser efter en tung dag på jobbet? Vill gärna bli stark och smidig (känna mig fit) Har tränat mycket innan så är ingen nybörjare utan behöver utmaningar och tuffa tag. Och ny motivation.

    Tack på förhand!
    Vänligen, från ett soligt Peru
    Johanna Ekman

  5. Va kul att se bilder från förr. Ja man förändras verkligen… men det som förändras mest är håret. Samma sak för mig! Kram kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..