KYCKLINGGRYTAN

Det finns tillfällen av kunglighet i köket.
Vad du än utsätter ingredienserna för så blir det fantastiskt.

 

Jag har haft två dagar av totalt köksflyt vilket gjort mig megakaxig.
Den här grytan var ett resultat av olika infall och ”ta det som finns”.

 

Resultatet blev helt enkelt svingott!

 

 

IMG_5854
IMG_5855
IMG_5857

 

 

Hacka svamp, paprika, lök & kyckling i lika stora bitar.
Fräs kycklingen i en stor kastrull med smör och olja till den nästan är genomkokt.
Häll då ner massor med hackad ingefära, svampen och paprikan.
Smula över fetaost och ett par msk grekisk yoghurt.
Krydda med basilika, peppar, salt och chili.
Låt koka i ca 3-4 min innan du serverar.

 

Smaka av med citronsaft och servera med grönsallad och råris.

 

 

 

  1. Sara skriver:

    Lagade din kycklinggryta igår! Superdupergott 🙂 Tack!!

  2. Kan du inte laga mer vegetariskt?:D Är veggi och vill ha lite inspo;) Gillar din blogg väldigt mycket!

  3. Mums, det ser jättegott ut

    Jag har förresten en fråga till dig! Under en tid har jag varit sjuk i ätstörningar men är nu frisk och har tagit upp träningen igen. Förr tränade jag både mycket kondition och en del styrka, och har nu kommit gång ordentligt med löpningen vilket går jättebra! Sedan ett par veckor tillbaka har jag börjat med styrketräningen och går efter ett lagom hårt program såhär i början. Min fråga är – När ska man egentligen känna träningsvärk?? Jag gör tex. övningar för rumpan med hjälp av en pilatesboll med 2 set och 20 rep, och det känns ordentligt vill jag lova! Men, om det nu ger någon effekt, bör jag känna träningsvärk på direkten eller tar det några timmar/till nästa dag?

    Tacksam för svar! Kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..