P SOM I FAVORIT

En av mina absoluta favoritövingar när det kommer till både bål och
jäklaranamma är denna sidoplanka på pilatesboll. 

 

Det här inlägget ger en grundläggande guide och är värt att visas om och om igen:

 

Det gäller att spänna fast armbågen så stadigt som möjligt på bollen samtidigt som du ska
orka räta upp hela kroppen och gärna bjuda på ett léende på kuppen.

 

Jag kan garantera att det skriker ordentligt i sidomusklerna och det krävs all envishet
du kan uppbåda för att orka stå en hel minut med rak höft och armen uppe.

 

 

HUR:
Ställ dig på knä med bollen på sidan av dig. Sätt armbågen stadigt på bollen och håll fast dig med den andra handen bredvid, ta stöd på bollen och häv upp dig genom att ta stöd med fötterna. Placera det översta benet framför det andra och när du har kontroll är det dags att räta upp kroppen och låta armen sväva i luften.
TÄNK PÅ:
Att placera armbågen så du hittar magens sidomuskler, står du tex. för långt
fram eller snett kommer du snarare hitta axeln.
VARIERA:
Är du svag eller ovan kan det vara bra att prova först på golvet och sen en
bosuboll innan du avancerar till pilatesbollen.
TYNGRE:
Genom att prova lyfta knäet mot magen samtidigt som du balanserar.

 

 

 

 

 

  1. Hanna skriver:

    Tja!
    Grymt bra övning, prövade idag!:D Din blogg är bäst du är en pärla!

  2. Erika skriver:

    jätteroligt med sånahär inlägg!
    jag har en fråga angående husbristningar, och jag vet att du inte är en dermatolog eller så. men du verkar förnuftig och jättetrevlig! och dessutom expert på hälsa! till min fråga: Jag är 18år och har inte växt ett dugg på längd/bredd sedan jag var 14 år (170cm 50-54kg). Men under senaste året har jag fått bristningar på rumpan och ljumskarna. jag undrar mest varför, har en hälsosam livsstil med ridning, gym och hyfsad kost. Hur kan jag göra för att undvika för att få fler? Och hur kan de ha uppkommit? (Har mailat samma fråga till dig på veckorevyn) Tacksam för svar! kram och tack för en jättetrevlig blogg!

  3. Ville bara uppmuntra till fler liknande inlägg 🙂

  4. Very off topic här, men tack för att du delade med dig i senaste Fitness. För att du är ärlig och sann och inte hycklar. Det betyder mycket för andra högpresterande, kanske soon to be-utmattade tjejer tror jag. Eftertanke. Att vara rädd om sig. Stor kram!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..