HÄLSOKOLL?

Att skriva är ett utsökt redskap för massor, men speciellt när det kommer till att få saker ur huvudet. De senaste två månaderna har gått så fort att jag knappt har hunnit känna efter hur jag mår.

 

Därför gör vi en spontan ”hälsokoll” på min status:

 

Hur känns kroppen?

 

Aningens klen och träningsfrustrerad. Har haft problem med knät sedan ett par veckor vilket gjort att mina dagliga PW´s har byts mot vila. Har överlag vart för lite utomhus och känner ett behov av att få röra på mig.

 

Är lite stel i nacke och baksida lår och känner att ryggmusklerna, skulderblad och core står överst på min ”att träna”-lista.

 

Hur mår insidan?

 

Just idag – helt slut efter en intensiv jobb/social/resa-period men även glad för enbart roliga grejer och nya minnen. Känner mig ren i kroppen och önskar mer fasta mattider.

 

Inser att jag inte vart förkyld/ont i halsen sedan i början av hösten och glädjs åt att jag är så duktig på att äta så mycket grönsaker och superfoods.

 

Trivs du med kroppen?

 

Ja! Visst finns det saker jag vill piffa till och stärka och bygga upp, men det är inte lika viktigt som att den faktiskt orkar leva med mig. Den är bra oavsett om den är, som nu, lite tanigare och tröttare eller vältränad och frisk.

 

Den har tagit mig igenom så mycket under detta året att jag inte kan bli annat än imponerad och stolt.

 

Säg 5 hälsorelaterade punkter du vill ge dig själv i present:

 

– Stärka min rygg, core och baksida. Så viktigt!
– Komma tillbaka till mina fasta mattider.
– Unna mig en pilatesboll och höj-sänkbart skrivbord på mitt blivande kontor.
– Bygga på min bakdel med styrka så den blir sig själv igen.
– Åka raka vägen till sommarstugan och ta sommarlov.

 

 

IMG_6691

 

 

 

Hur ligger ni till om ni gör en ”hälsokoll”?

 

 

 

 

 

 

  1. Anna skriver:

    har precis kommit igång med träningen igen efter en lång tids knä skada, opererades för 3 veckor sedan, så jag har längtat, var ute på en PW imorse på 5 km. Snart bär det av till spanien för sol, bad och massa träning och god mat 🙂

  2. Riktigt bra och viktiga frågor att ställa sig själv med jämna mellanrum, jag ska också göra en hälsokontroll nu 🙂

  3. jag vill behålla min styrka igenom hela sommaren, så jag inte behöver börja på ruta 1 till hösten. kan du kanske ge tips på hur man ska göra för att inte komma in i ”slappa”-zonen?

  4. A skriver:

    Vad är kompressionskläder? Och vad är det som är så bra med de? Typ vid löpning?

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..