TRISS I GOFIKA

Vi hälsar den här dagen god morgon med matporr:

 

 

Bärkompott med vispgrädde:

 

Vispa grädde (alt. kvarg) fluffigt. Hacka önskad frukt och bär i rejäla bitar och gröp ur passionsfrukt. Varva frukten och grädden i en fin skål och toppa med riven mörk choklad. Jag använde jordgubbar, passionsfrukt, hallon & melon.

 

IMG_5277

 

Rödbetor med chevré & valnötter:

 

Tvätta och snoppa rödbetor. Skiva i klyftor eller skivor och lägg i en oljad ugnsform. Strössla med havssalt, peppar & honung. Grädda i ugnen i ca 30 min (tills de mjuknat). Skiva chevré i rejäla bitar. Stek på hög värme i kokosolja tills det blir en fin gyllene yta och smält i mitten. Lägg betor, honung, chevré, krossade valnötter och havssalt lager på lager och serverad med ruccola.

 

IMG_5263

 

Filheaven med frön:

 

Fyll en skål med din favorit yoghurt eller fil. Toppa med hemgjord musli, frön, hackade nötter, kalla bär eller frukt i valfri form. Ringla över en sträng honung, krydda med kanel eller toppa med kokoschips.

 

IMG_5266

 

,. i skålen är det paulúns musli, kvarg, sesamfrön, filmjölk och kokoschips.

 

 

 

 

 

 

  1. Linn skriver:

    Hej pt-Fia!
    Du har säkert svarat på många sånna här frågor förut, men efter som att jag är en väldigt ny läsare så frågar jag igen. Vilka övningar skulle du föreslå om man vill träna hemma?
    Kram

  2. Fanny skriver:

    Det du lagar och bakar ser alltid himmelskt gott ut! Du borde funder på att göra en kokbok tycker jag! =)

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..