SOMMARKUL

Sommar, solsken, värme och ledighet utrotar ofta suget efter gymmet.
Jag har samlat några mer eller mindre svettiga förslag på aktiviteter
vi kan ägna oss åt i sommar utan att behöva stänga in oss.

 

– Gör som jag och ge dig fan på att du ska lära dig stå på händer & hjula.
– Kör femkamp med klassiker som kast med stövel, norsk fylla etc.
– Packa en väska med matsäck och vandra i skogen.
– Kör pingis/tennis turnering eller häng på närmsta basketplan.
– Spela strandtennis, minigolf, badminton och det som är semester.
– Byt bil och buss mot cykeln. Härligaste färdmedlet på sommaren!
– Avancera till cykelsemester och trampa i solnedgången.
– Paddla kanot, ro ut till små öar eller bara simma.
– Lär dig crawla och fira med en grillkväll.
–  Byt fikadejten mot promenaddejter.
– Testa att klättra, anmäl dig till korpen eller cykla mountainbike.
– Kör cirkelträning med kroppsvikten i trädgården.
– Kör staffetter och spurtlekar med familjen.
– Utmana i jägarvila, plankan, armhävningar, handstående osv.

 

IMG_1305
IMG_1138
IMG_3455
IMG_6651
IMG_1160

 

 

,. bilder från förra sommaren.

 

 

 

  1. emma skriver:

    Hej! Jag har en fråga, kanske svår att svara på men alltid värt ett försök. Jag är en tjej på 20 år och har alltid varit muskulöst byggt utan att ha behövt göra så mycket. Det är ju roligt om ens mål är att bygga synliga muskler, vilket mitt absolut inte är. Då jag tyvärr har breda axlar också vilket gör att jag inte känner mig speciellt ”kvinnlig” när jag får muskler. Min fråga till är om det finns något sätt att bli av men mina muskler på kroppen? Är det något jag bör eller inte äta? Jag vill bara bränna fett och inte bygga muskler! Tacksam för svar. 🙂

  2. Monica skriver:

    5kamp lät ju superroligt! Kan du ge mig några tips på vad för stationer man kan ha i 5kamp? Vi ska ha familjeträff nästa vecka och det vore superroligt att köra 5kamp då!

  3. Lotta skriver:

    En fundering jag har, vore tacksam för svar 🙂
    Häromdagen fick jag höra talas om ”negativa kalorier” där mycket frukt & grönt ingick. Åt man dessa livsmedel brände man alltså MER än vad själva livsmedlet innehöll. Kan detta stämma? Låter för bra för att vara sant tycker jag. Celleri ingick men också vattenmelon, jordgubbar, gurka, tomat, zucchini, kål, rödbetor, broccoli och mycket mer! Vad säger du? Stämmer det?
    Tacksam för svar 🙂

  4. Hej fina du i sommarfirandet!

    Har en liten undran bara. När jag ser dig o din kroppsbyggnad ser jag ofta mig själv, som jag egentligen ser ut…jag menar jag är smal, inte lika smal som du , men jag jag är smal o har små bröst o rak i kroppen, alltså har inte mycket till höfter! Har insett att jag inte passar i tajta toppar o höga byxor/shorts för jag ser konstig ut! Varför? Du var ju underbart vacker i det på en bild här nere! Jo, min mage är alltid svullen o uppblåst. Den känns aldrig lugn o glad o tömd. Även min bål är svullen! Jag vill ha ett liv där den bara finns o mår bra. Jag vill kunna äta under dagen utan att behöva tänka på att ”jag kanske inte borde ha de här kläderna på mig eftersom jag svullnar upp senare!” Snälla vackra du, hjälp mig på traven. Förslag! Borde jag gå med i ett utav dina program? Med en gammal envis ätstörning i bakhuvudet känner jag att min nuvarande träning passar utmärkt med pw o jogging o lite styrka hemmavid!
    Kram Angelica

  5. Ellen skriver:

    Åh låter underbart! Kan du ge ett cirkelträningsprogram? Snälla, rara Fia!:)

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..