PROJEKT HJULA.

Ni vet att det är den här sommaren jag ska lära mig hjula?

 

Detta är dagens nivå ..:

 

IMG_5362
IMG_5369
IMG_5370
IMG_5371

 

 

Eftersom jag är så mesig behöver jag bli tryggare i att kasta runt kroppen så jag har börjat stå lite på händer, klättra med fötterna längs trädstammar och försöka hitta balansen när jag står upp och ner.

 

Herregud vad svårt och roligt detta är!

 

 

 

Har ni några tips till oss nybörjare?

 

 

 

 

 

  1. E skriver:

    Tänk dig att du är hjular på en bom, det fel många gör är att sätta händerna för långt åt sidan, men då krävs det supermycket mera kraft för att få en rak linje när man är upp och ner(händerna ska vara rakt under axlarna, som är rakt under höfterna, som är rakt under knäna och fötterna. Att öva handståenden mot en vägg eller ett träd är bra för att våga sparka upp fötterna ordentligt. Bara du har raka armar och spänner magen är risken vääääldigt liten att du trillar när nu står på händer 🙂

  2. Carro skriver:

    Mitt bästa tips är att våga! Man ramlar mycket innan man lärt sig och då lär man sig att det inte gör så ont att ramla lite fel under tiden… lycka till!

  3. Julia skriver:

    Jag är själv gammal gymnast och eftersom jag var så liten minns jag inte exakt hur jag lärde mig. Men en grundregel är att spänna vristerna som en ballerina och även ha raka ben. Om du böjer knäna förlorar du balansen i kroppen och även styrkan, vilket innebär att du trillar och inte har kontroll över kroppen. Var inte rädd att ta sats och träna på mjukt men stadigt underlag så att du inte behöver vara rädd att göra dig illa. Heja heja!

  4. Renee skriver:

    Handstående är första steget till en bra hjulning så fortsätt med dina handståenden! 😉 ett annat tips är att försöka ha armarna mer raka och placerade mer ”över axlarna” nu ser det ut som att du får en vinkel i axlarna både i hjulningen och handståendet försök ha dem mer under kroppen, vid öronen ungefär, och raka.. 🙂 sen är de bara att sparka på och öva.. våga är det sista 😉 lycka till!

  5. Det här klarar du galant!! Det viktigaste är att bli trygg med att befinna sig upp och ner, sen är det bara att spänna hela kroppen riktigt ordentligt, och ta rejält med sats!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..