TRÄNINGSPRYLAR!

(Detta inlägg presenteras i samarbete med Fyndiq)

 

Det är ofantligt roligt att testa nya träningsprylar. Att få träna hemma med enkla redskap, se sin aktivitet med en manick som samlar dina steg eller att investera i en pilatesboll till skrivbordet och hemmaträningen. Det finns tusentals träningsgrejer som påstår sig förbättra vårt träningsliv och hälsa. Nackdelen är att det ofta är dyrt vilket gör att alla inte har möjlighet att prova det där lilla extra. Jag har tillsammans med Fyndiq valt ut tre prisväda och bra produkter som förgyller min och Kims vardag.

 

Jag har valt stegräknaren som piggar upp min vardagsmotion och TRX-bandet som får följa med på resor, semestrar och förenklar hemmaträningen. Kim springer ofta till och från jobbet så ett pulsband höjer hans motivation och loggar hans träning.

 

namnlös mapp 22

 

 

 

,. TRX-bandet Powersling kan enkelt fästas i dörren, en gren eller gungställning. Du som gillar att träna med din egen kroppsvikt kommer älska utmaningen som kommer med TRX.

 

 

IMG_8359

 

 

,. stegräknaren Omron mäter distans, antal steg, har klocka och hängs smidigt runt halsen eller stoppas i byxfickan.

 

namnlös mapp 23

 

,. att ta en glad bild med TRX-bandet kan utvecklas till rena cirkusen.

 

IMG_8363

 

,. Pulsbandet Runtastic mäter din puls när du tränar och kan kopplas till din smartphone och därmed få tillgång till träningsprogram med mål och statistik.

 

(Detta inlägg presenteras i samarbete med Fyndiq)

 

 

  1. Anna skriver:

    Fia, jag måste fråga dig. Varför ställer du upp på dessa sponsrade inlägg? Att få betalt för att skriva om en viss pryl känns inte alls som din grej. Det gör mig väldigt konfundersam. Handlar det bara om pengar eller tycker du genuint att alla de saker du gör reklam för är bra prylar?

  2. "Frida" skriver:

    Hej! Det är så många som äter väldigt mycket kvarg/kesella/keso till det mesta. De flesta jag känner äter det istället för kolhydrater, alltså varje dag! Detsamma gäller fil och yoghurt som frukost,kvällsmat och mellanmål. Detta istället för smörgås eller annat som innehåller mycket kolhydrater. Min fråga är om dessa mejeriprodukter verkligen är så bra och nyttiga, då de innehåller rätt mycket fett ändå. Och de tar ju upp en stor del utav kosten, är det bra att äta detta varje dag? Är det så nyttigt med kvarg som alla träningsbloggar påstår? Vad kan man annars äta för att dra ner på mejeriprodukterna eller variera kosten? Frukostar är speciellt svåra. Är mycket,mycket tacksam för svar!!! 🙂

    (vill helst vara anonym….)

  3. my skriver:

    Hej!
    Tack för en fantastiskt bra och peppande blogg!
    Jag har en fråga som jag funderat på ett tag nu. Du skriver att många av dina Pt-kunder får öka sitt matintag. Är detta för att de ska gå ned i vikt eller för att bygga muskler?
    Jag försöker nämligen gå ned några kg och tränar3-4 gånger i veckan och försöker tänka på vad jag stoppar i mig. Men var jag än läser står att att man ska äta mindre kalorier än vad man gör av med för att gå ned. Hur kommer det sig då att du får be dina kunder att öka matintaget?

    1. Emma skriver:

      Är ingen expert men jag kan tänka mig att många äter mycket kalorier i lite mat, alltså högkaloririk mat är inte alltid mycket i mängd tex läsk, snabbmat, vitt bröd osv. Om du då ska byta ut mot nyttigare mat som grönsaker så är det mindre kalorier i, så du måste äta större mängder för att komma upp i samma nivå. Tror fyra chokladbitar är samma kalorimängd som fyra blomkålshuvuden. Därför får hennes kunder antagligen börja med fler mellanmål osv. Skulle tro att det är så hon menar!

  4. paulina skriver:

    oooh detta låter riktigt bra! älskar trx, verkligen, då alla övningar jag gjort ger träningsvärk! 😀

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..