VECKANS UTMANING!

Känner ni till det klassiska grodhoppet? Det är ett enormt megaskutt där du utgår från ”skidåkarställning”, böjer dig ner, spänner magen, skjuter ifrån för att hoppa så långt fram du kan och landar på fötterna. En oroligt bra och tung basövning som ger skön mjölksyra i ben och rumpa efter några vändor. Dessa är extra sköna som avslutning på ett tungt benpass eller för att utmana benen i en backe på löpturen. Eftersom jag längtar till snön kör vi bilderna från förra vinterns vackra vinterlandskap.

 

VECKANS UTMANING: 

 

Totalt 100 groddhopp till söndagkväll. Dela upp det på valfritt sätt och hoppa loss!


 

VILKA ÄR MED?

 

,. de går utmärkt att köra på gymmet, i skogen, i backen, hemma eller vart du än önskar. Nu kör vi!

 

 

 

 

 

  1. Var min favorit övning tills för ett år sen då jag opererade ut en tumör ur magen. Sen dess får jag som knivhugg i ryggen av att köra grodhopp. Har inte vågat testa nu på flera månader men kanske kan funka nu igen då bålstyrkan har kommit tillbaka…. Hoppas hoppas

  2. Jenny skriver:

    Jag körde all in allt på en dag, 20×5, bränns så skönt i låren!! Kanske trappar upp och kör 100/dag veckan ut istället…

  3. Kajsa skriver:

    Älskar grodhopp! Brukar köra dessa på gymmet (när det finns plats ofc) men folk kollar alltid på mig som att jag vore en komplett idiot haha…

  4. Anneli skriver:

    Jag är absolut på!!!

  5. Tips från den forna skidåkaren: Sjunk ner rejält djupt och när du tar sats låter du armarna svinga med högt sådär som Fia gör på bilden. Landa något bredare än axelbrett och var noga med att bromsa mjukt och i balans. Hoppar inte nj pga bebis i magen, men jag längtar!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..