HÄRLIG MORGON!

En vardagmorgon behöver inte vara sådär väldigt trevlig. Den kan tvärtom vara rejält trist, stressad och fylld av samma ”måste-moment”. För  att underlätta rutinerna brukar jag ofta förbereda så mycket det går kvällen innan. Allt för att göra morgonen mysig och välkomnande.

 

Tips för att underlätta en vardagsmorgon:

 

– Ställ fram skorna, dagens kläder och ladda mobil och dator.
– Plocka fram porslin, torra frukostgrejer och ladda kaffebryggaren.
– Packa ihop matlådor/mellanmål i en påse i kylen och packa ihop det du behöver för dagen i väskan.
– Ska du göra en smoothie kan du hacka frukter, blanda ihop allt utom vätskan så det är färdigt att mixas.

 

 

nyttig frukost
mio
nyttigt bröd

 

 

,. dagens frukost:

 

Bageribröd, löskokt ägg, västerbottenost, grönsaker och smoothie på apelsin, grapefrukt, pressad morot, ingefära, citron, avokado och frysta hallon.

 

 

Har ni fler tips på hur vi kan förenkla och underlätta våra morgonrutiner? Dela gärna mer er!

 

 

 

 

  1. Tack för tipsen!! Så enkla saker som verkligen underlättar.. Men jag tycker att det är lätt att tappa de rutinerna också…

  2. Kim skriver:

    Jag sminkar mig alltid samtidigt som jag äter frukost för att spara tid. Tycker inte om att slänga i mig frukosten och när jag gör två saker samtidigt hinner jag göra båda grejerna i lugn och ro men sparar ändå tid. Värt!

  3. Amanda skriver:

    Åh vilka bra tips! Älskar dina matbilder, man blir så himla inspirerad och glad av alla färger.

  4. Anna W skriver:

    Tusen tack för tipset detta ska jag börja med redan ikväll!!

  5. Åh, ser jättegott och lyxigt ut! 🙂

    Har några tips för att underlätta frukostmomentet en aning… 😉

    * Förbered Davosgröt kvällen innan (1 dl havregryn+2 dl yoghurt) som du tar fram på morgonen och slänger på lite nötter/frukt/bär/jordnötssmör.
    * Ha kokta ägg i kylskåpet + en tillbringare med smoothie.
    * Om man vill ha gröt kan man mäta upp och fixa kvällen innan, så man bara kan tillsätta vätska och köra in i micron/koka på spisen.
    * Gör allt-i-ett-muffins/bars som man kan ta med sig i farten.
    * Gör mackorna kvällen innan.

    Gå upp 10 minuter tidigare för att slippa stressa, så fungerar tankeverksamheten bättre… 😉

    Kram från frukostälskaren!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..