DU DÄR!

Är du obekväm i kroppen idag? Känns huvudet för stort för halsen och är pulsen påverkad av stress i kroppen? Känner du dig lite less, ledsen eller bara trött och sur på vardagen? Är du kanske mitt uppe i en period av fullt ös och orkar inte riktigt göra annat än hänga med?

 

Ge dig själv en stund av lugn. Stanna upp och ladda energi. Istället för att sitta i timmar med en deadline, tentaplugg eller krävande prestationer. Ta en paus och bli ännu effektivare när du börjar igen.

 

– Unna dig att varva ner. Att gå direkt från aktivitet till sömn är sällan bra. Koppla av med en kopp te, stäng av mobilen, läs en bok eller ligg på spikmattan innan du somnar.

 

– Unna dig en promenad på lunchen. Eller unna dig att äta lunch i lugn och ro, inte framför datorn. Kanske köpa en god thailåda istället för en trött matlåda eller avsätt en timmes lunch med en vän.

 

tulpaner

 

– Unna dig en extra lång dusch inför en lång och krävande dag. Att duscha för njutning är klart underskattat och ger både kraft och värme. Duscha fem minuter extra för att det är skönt, inte för att bli ren. Värm nackens trötta muskler och ge dig hårbottenmassage. Du hinner ta två eller fem minuter. Det är värt det.

 

– Unna dig att ge upp i sista minuten. Har du bokat upp dig på något ikväll som  du egentligen varken hinner eller orkar? Boka av. Du vågar. Gå hem och lägg dig platt i soffan och andas istället. Bara för att dagsformen kräver det.

 

– Unna dig något stärkande vid skrivbordet. Något som piggar upp dagens arbete är guld värt när vi sliter. Kan vara en blomma, ett tänt ljus, en egen kaffekopp, en skönare stol, en schal runt axlarna eller en skål med goda nötter att knapra på. Gör det trivsamt runt omkring dig.

 

kontorsplats

 

,. mellanmål, tända ljus, en skön pilatesboll, bild på min sambo, snygga visitkort, stor skärm för datorn och en varm kopp te förgyller mina arbetsdagar framför datorn.

 

 

 

 

LOADING..