FREDAGSTIPSET.

Den här veckan har det levererats många spännande och ”mitt i prick”-blogginlägg som förtjänar extra uppmärksamhet. Detta blir alltså en rad länkkärlek till några inspirerande ord från fem coola damer. Klicka på namnen nedan för att komma direkt till sidorna.

 

Evelinas Ekologiska: En för mig ny blogg med viktigt fokus. Inspirerande helhet!

 

Madelinn: Ryter ifrån och säger det många tänker.

 

UnderbaraClara: Viktiga, underbara, modiga kvinna igen och igen.

 

Sara igen: Min kloka favorit som skrev sitt årliga fuck-you.

 

Mia Skäringer: Har börjat blogga igen. Blev ifrågasatt och påhoppad. Jag är fortfarande ett fan. Heja Mia!

.

,. uppdatering: Fick ett viktigt tips från en läsare om ett program om Ortorexi. Titta här!

 

 

chiagröt
chiagröt kanel

 

 

,. och sista tipset för dagen:

 

Chiagröt, bokstavligt talat:

 

Blanda chiapudding. T.ex. 2 msk chiafrön + 1 dl vätska (grekisk yoghurt/mandelmjölk/mellanmjölk etc). Rör gärna ihop med ett par msk bär eller en nypa honung. Ställ kallt över natten.

 

Koka havregrynsgröt och rör ihop med ett par rejäla skedar av chiapuddingen. Servera med t.ex. hemkokt sylt, skivad frukt, bär och havremjölk/mellanmjölk/mandelmjölk.

 

 

 

 

 

  1. Linda skriver:

    Hej Fia,

    Uppskattar verkligen din blogg och den sundhet du står för!
    Jag har under en längre tid känt att jag väger för lite. Det typiska rådet är ju att äta mer men det är inte alltid så lätt. Speciellt svårt är att veta vad för något som är bra att äta och vad för livsmedel som innehåller extra mycket kalorier som samtidigt är nyttiga (känns inte så bra att bara köra på pizza för att gå upp i vikt). Hade uppskattat om du kunde skriva ett inlägg om att gå upp i vikt och ta upp några livsmedel som innehåller mycket kalorier som kroppen mår bra av.

    Tack för all inspiration du sprider!

  2. Issa skriver:

    Hej Fia!
    Tänkte höra om inte du kan tipsa på roliga och bra övningar för att öva upp rörlighet och balans? Jag har sån grymt dålig balans, vilket gör det svårare att genomföra andra övningar också. Har börjat lägga mer krut på muskler i mage/rygg för jag vet att de påverkar, men har du några andra tips? 🙂
    (blir förresten fortfarande varm i hjärtat och tårögd när jag ser rubriken ”Tacksamhet”. Tack för att DU finns också, du förgyller min vardag! :))
    Kram

  3. Emma skriver:

    Wow, underbart att du delar med dig av det här inslaget om boken Ortorexi. Den skulle jag vilja läsa direkt, och har flera anhöriga som kanske skulle ta sig en liten tankeställare. Det är samma personer som jag tänkte på när jag läste Mia Skäringers omdebatterade inlägg. Men jag är som du fortfarande ett stor fan av Mia!

    Jag är en relativt ny följare av din blogg, och jag gillar den. Träningspass hit och dit, men även en kanelbulle här och choklad där. En balanserad vardag helt enkelt! Tummen upp!

  4. Nicole skriver:

    Hej Fia!

    Älskar din blogg. Du har en sådan härlig och sund inställning till hälsa och träning, vilket man tyvärr inte kan säga om alla bloggare och instagrammare. Jag hittade ett superbra klipp om ortorexi som jag tycker fler borde se. Kanske kan du tipsa om UR:s väldigt informativa och VIKTIGA inslag. Kanske hjälper fler att söka hjälp och inse att de inte har en sund inställning till hälsa och träning när de bara tillåter sig att äta kvarg och grönsaker.

    http://www.ur.se/Produkter/181215-En-bok-en-forfattare-Ortorexi

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..