VECKANS UTMANING!

Körde ni förra veckans utmaning, benpasset?

Den här veckans utmaning är en genomkörare för överkroppen:
Kör varje övning i en tabata: 20 sek aktivt, vila 10 sek upprepa x 8 = totalt 4 min per övning.
Vila 1 min mellan varje tabata. 

Tränad och klar på 25 min. Heja!

MUSCLEKILLER
(Håll emot allt du orkar på vägen ner och pressa upp. Går även att köra på fötterna istället för knäna)

Legcrush

HAPPY HUMPING

Happy-Humping

ANIMALMOVE
(Gör en armhävning, ta ett steg åt höger med både armar och ben, gör en armhävning, upprepa)

Animalmove

HAPPY DIP
(Utgå från dips och hoppa från sida till sida. Börja åt vänster med höger ben upplyft, hoppa åt höger)

Happy-Dip

CORECLIMBER:
(en klassiker med många namn. Börja på knä om den känns tung och var noga med att spänna magen och ha höften rak)

Challenge_3

Är ni med?
Skriv ett JA i kommentarsfältet och berätta gärna i era bloggar hur det kändes.

Kopiera länken med ert inlägg i kommentarsfältet till detta inlägg.
Jag länkar till alla som bloggat om utmaningen i nästa inlägg.
Nu kör vi!
  1. Emma skriver:

    Hej! behöver man nån uppvärmning innan man gör detta eller äre bara att köra igång? 🙂

    1. absolut, värm upp på valfritt sätt i ca 8-10 min så du blir varm och kommer igång 🙂
      T.ex. PW, rodd, jogging, pulshöjande övningar, cykel, hopprep etc. Lycka till!

  2. Vera skriver:

    Jag körde benpasset, det gav mig ordentligt träningsvärk. Vilken utmaning! Jag skulle gärna köra detta pass också men saknar stepbräde. Finns det något som duger lika bra?

  3. J skriver:

    ”Gammal gymnast-tips” gällande ”animalmove”. Superfarligt att hålla händerna runt sidorna på stepbrädan, så fort man börjar bli svettig glider händerna och då ryker både tänder och allt möjligt. Håll istället händerna platt ovanpå brädan!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..