ÄNTLIGEN!

Idag är den äntligen här, dagen då jag återupptog militärträningen. Som jag längtat och laddat. Fasan så skönt!

Eftersom det är så brutalt tidigt och hårt är det enormt viktigt att lägga en tanke kring hur en vill hantera sin tid innan passet startar 06.15. det är ändå 75 min rejält hård träning som ska göras och då gäller det att ha energi i musklerna.

Min plan ser ut såhär:

Äter ett skapligt sent kvällsmål dagen innan.
Äter något lättsmält och energirikt direkt jag kliver upp.
Äter frukost direkt efter passet.

Kvällsmålet är ofta en rejäl fruktsallad med frön och grädde eller grekisk yoghurt.
Något lättsmält är t.ex två smörgåsar med matiga pålägg.
Frukosten är som den brukar oftast gröt med rejäla topping och havremjölk.

Ungefär så. Jag har lärt mig att jag måste äta något rejält innan träning på morgonen, fil är alldeles för mesigt inför ett pass och jag blir alltid vrålhungrig på kvällarna av morgonträning.

Det här är min lösning för att hålla kroppen stark och orka ta till sig träningen den får. Hoppa aldrig över måltider och kompromissa inte med att känna in vad din kropp behöver för att du ska orka träna.

ptfia0-19
ptfia0-20

 

,. rågsurdeg med löskokta ägg, smör, dill och basilika.

 

 

 

  1. Sandra skriver:

    militärträning har jag alltid velat testat men tyvärr finns det inget sånt där jag bor 🙁 Mackorna såg supergoda ut, älskar surdegsbröd och löskokta ägg 😀

  2. Lovisa skriver:

    Hej!
    vad härligt och jobbigt det låter!
    ursäkta min okunnighet men vad ”ingår” i ett militärpass? jag är nyfiken för det verkar vara något som skulle kunna passa mig.
    ha det bäst!

  3. Lisa skriver:

    Härligt med militärträning! Önskar att det fanns där jag bor…
    Jag funderar lite på det där med havre/soja/nötmjölk. Vilken är din favorit, och varför föredrar du den istället för komjölk?
    Många kramar!

  4. Det verkar så himlans skoj det där!! Något att kolla upp när hösten rullar igång om någon vecka. Först njuter jag av lite sommarlov till 🙂
    Bra tips med mat innan hård träning på morgonen, tackar!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..