LUNCHEN.

Klassikern köttfärssås och spagetti kan vara något av det godaste som finns. De senaste månaderna har jag ätit det oftare än på väldigt länge och är helt förtjust. Det går att variera på ungefär hundra sätt och göra varianter som passar de flesta.

Klassikern med vanlig pasta, köttig sås med en skvätt grädde kan enkelt justeras för att passa både vegetarianen, den glutenintoleranta och laktosintoleranta.

Ungefär såhär:

– Byt ut köttfärsen mot qournfärs eller bönor.
– Byt ut grädden till kokosmjölk eller rödvin.
– Byt ut vanlig pasta med en glutenfri pasta eller variera med bönpasta.
– Smaksätt med kanel, rivna morötter, basilika, chili.
– Toppa med rostade solroskärnor, riven parmesan eller färska örter.

KÖTTFÄRSSÅS-2
KÖTTFÄRSSÅS-6

 

,. den HÄR köttfärsåsen, risentas nya bönpasta, sugar snaps och blåbär.

 

 

  1. sandra skriver:

    asså skit vad gott det ser ut 😀

  2. Tack för mer tips på variation. Brukar fylla ut min med bönor och linser för att minska något på köttätandet. 🙂

  3. Amanda skriver:

    Åh, tack för tipsen! Jag brukar ofta variera min köttfärssås, genom att riva ner morötter eller ha i andra grönsaker – men detta såg mycket roligare ut! 🙂

  4. Asså shit vad gott!! Jag måste verkligen testa bönpasta, mums! 🙂

  5. Malin skriver:

    Du får jättegärna komma hem till mig och göra mat åt mig varje dag, haha! 😀

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..