OKONCENTRERAD.

Vad är det med vissa dagar?

Ibland blir jag så enormt okoncentrerad att det bara kryper i kroppen. Får helt enkelt ingen ro att fokusera och tiden bara springer iväg utan att något vettigt blivit gjort. Det är dagar som dessa då jag hittar mig själv med instagram i handen och slösurfandet blir mer maniskt än trevligt.

För mig bryter dessa dagar ut när jag känner mig stressad. När jag har så mycket att göra att det bara låser sig i hjärnan. Inget blir gjort när det behövs som mest. Åh. Det är helt enkelt så ibland och ett tecken på att en behöver tagga ner.

Alltså är det nu inte läge att bli sur på sig själv och piska på hårdare, snarare dags att plocka fram silkesvantarna och lägga upp en skön struktur som bjuder på både tid för paus, näringsrik mat, tid för träning och frisk luft.

ptfia0-18

 

,. jag pausar med tända ljus, militärträning, soffhäng och avföljer ett antal konton på instagram. 

Hur pausar ni när det blir kaos i koncentrationen? Dela gärna med er!

 

 

  1. Jenny skriver:

    Jag pausar genom promenader. Rörelse och frisk luft är magiskt!

  2. Emma skriver:

    När jag behöver en paus och ny koncentraion åker jag till min häst och tar en lång och lugn promenad i skogen tillsammans med honom. Ingen telefon som kan pocka på min uppmärksamhet får vara med utan det ska bara vara jag och pållen. Efter promenaden står jag och ryktar en lång stund och drar in den varma, härliga hästdoften. Bästa!

  3. Petra skriver:

    Jag brukar känna efter vad jag verkligen vill/behöver just nu, är det en promenad, springtur, sova en stund, se en film, köpa en stor god bulle, sätta på en kopp kaffe och läsa en bok… Jag har lärt mig att kommer den känslan är det bättre att försöka släppa det och göra något åt det, för att sedan komma igen med nya krafter och ny motivation. Ibland orkar man bara inte, och det är okej! Så länge man själv tillåter sig att tycka det är okej. Jag tänkte faktiskt precis på det, att jag känner mig fruktansvärt seg just nu, så nu ska jag äta, ta en powernap och sen promenera till en kompis och fika! 🙂

  4. Emelie skriver:

    Meditera mera ;)! Jag har själv lätt att stressa upp och få en kaotisk tillvara, i alla fall inombords. Då finns det bara en sak som fungerar: meditation, några minuter med total fokus på andningen. Fruktansvärt jobbigt, men då vet man att man behöver det som bäst. Har precis börjat men märker redan nu av vissa skillnader, rekommenderas!

  5. Ida skriver:

    Läser ditt inlägg. Och jag sitter i ungefär samma sits, fast tvärtom.
    Jag började nytt jobb i Mars i år, och blev i juni omplacerad (ej mitt fel, omstrukurering i företaget), till en ny arbetsgrupp och ny chef. Sedan början av Juni har jag haft det mycket sporadiskt med arbetsuppgifter. När jag kom till den nya gruppen gick ju alla på semester, och kvar vart jag. Jag har brytit ihop två gånger på jobbet, just för att jag så gärna vill visa vad jag går för, OCH för att jag VILL jobba. När jag ändå är på jobbet.
    Nu sitter jag fortfarande med lite att göra. Det har snart gått tre månader. Alla säger att jag kommer få mycket att göra. När undrar jag.
    Självklart är jag på chefen om detta, och han uppskattar att jag är pushar på.
    Så som dig, fast ändå inte. Vill jag helst åka hem och lägga mig under en filt, deppa ner mig lite och tycka lite synd om mig själv. Men då vet jag att jag bara kommer hamna ännu längre nr i den där spiralen av dåligt mående. Jag hoppas på en förändring på jobbet snart!

Lämna ett svar till Ida Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..