VECKANS UPPMUNTRAN

Den här veckan vill jag ägna åt rörelse. Gärna den prestationslösa, spontana eller planerade rörelsen. Det viktiga här är att du kliver ut i naturen, in på gymmet eller bara gör någonting.

Du kanske bränner av ett träningspass, testar något nygammalt, springer tjugo intervaller i en backe, bokar in tränigspass till helgen, tar promenad på lunchen eller leker aktivt med barnen. Det viktigaste är att rörelsen får en plats i den här veckans planering.

Får du ett sug att gå ut och bara springa så långt benen bär men du känner att det finns en lång lista med måsten som ”borde” klarars av först – skit i det och släpp fram löparsuget.

Själv startade jag den här måndagen med att kliva upp tidigt för att både hinna lyfta några tjocka trästammar på utegymmet och sedan ställa cykeln och ta en promenad till jobbet. Det är en fantastisk känsla efter två veckor med förkylning och vila.

Äntligen får jag komma ut och röra på påkarna!

DCIM101GOPRO

,. något jag ofta längtar efter är att paddla kanot och ro. Tänk att få ha en egen liten eka att kliva ner i efter jobbet. Vi har ju en sjö i närheten. Mm… julklapp!

 

 

 

 

 

  1. Hej!

    Vi söker premiumbloggare till vårt nya bloggnätverk Disciplin.se – På Disciplin är det lätt att komma igång och tar mindre än en minut att registrera en blogg, lätt att tjäna pengar och kan även följa andra bloggare. Är du en aktiv bloggare och vill bli en premiumbloggare på Disciplin.se så kontakta oss på info@disciplin.se så återkommer vi så fort som möjligt!

    Hälsningar
    Simon – Disciplin.se

  2. Jag har varit förkyld till och från i 7 veckor nu, men idag var jag till gymmet och gjorde ett lugnt pass. Så himla skönt trots att alla muskler kändes som spagetti. 😉
    Kramar
    ps. Underbar bild! 😀

Lämna ett svar till Jämtlandshanna Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..