ATT SNÖA IN.

De senaste åren har jag börjat snöa in på saker i perioder. Det kan vara allt från ätbara saker till beteenden eller rutiner. Detta är väl någon form av version på att vara en rejäl vanemänniska.

– Promenaderna. Behöver helt enkelt få promenera och gå ofta, helst varje dag. Det är något i det där som tillfredsställer mig något enormt. Att bara få gå så långt jag orkar, helst ska det vara en rejäl två timmars någon gång på helgen.

– Frisyrer. Av ren lathet kör jag på samma när jag väl hittar en skön variant. Nu är det den slarviga knuten eller strikta donuten högt på skallen. Uttjatad och så bekväm!

– Chokladfondue. Jag och syrran doppade allt som kom i vår väg ett tag. Favoriterna är kiwi, jordgubbar på sommaren, färsk ananas och ibland banan. När orken finns är det gott att göra det där lilla extra som att rulla dem rostad kokos eller hackade nötter som avslutning.

– Solhälsningar. Känns just nu som svaret på allt. Släng in ett par solhälsningar så löser det sig. Typ .. Vill komma igång med dem som en morgonrutin igen. Eller som en lunchrutin?

– Stor balja te, i soffan med en mörk chokladbit och tända ljus. Den senaste veckan har vi även börjat tända en brasa ungefär varje kväll och överdoserar hemmets alla ljus. En kvällsrutin jag inte vill vara utan.

– Skriva upp saker som jag redan gjort för att sedan stryka över det. Alltså det är något med det där. Att få stryka över .. Ibland skriver jag upp något jag redan gjort bara för att få stryka över det. Tillfredsställande och fånigt.

– Köpa nybakat bageribröd till lördagsfrukostar, eller crossianter. Eller ja, egentligen äta långa rejäla helgfrukostar som går all in. Färskpressad juice, pannkakor, scones och allt det där. Det är helt enkelt njutning som behövs på helgen.

– Gino. Desserten ni vet. Gjorde den flera gången i veckan i vintras. Får inte nog. Helst med lite tropiska grejer som kokos, passionsfrukt, mango, ananas och liknande. Och riktigt mörk choklad!

– Att alltid ta på mig höger sko först … högst oklart. Det bara är så. Höger först!

yoga-5
yoga-4
yoga-3

 

,. morgongymnastisk på Sardinien.

 

  1. felicia skriver:

    Hej! Tycker jättemycket om din blogg och man blir bara glad av att läsa den! 🙂 Tänkte bara ställa en fråga till dig och hoppas jättegärna du vill svara på den! Började träna på riktigt för ungefär en månad sen på ett gym och tränar 7 pass i veckan och 2 vilodagar. (2 dagar är jag på gymmet 2 ggr om dagen). Vill jättegärna gå ner i vikt och bli smalare. Det är faktiskt inga problem att komma iväg och träna då jag tycker att det är roligt. Men jag har så himla svårt det här med maten. Jag älskar potatis, pasta, ris, pommes frites, ljust bröd, dricka, godis, chips, bullar och kakor. U name it. Men jag är även så med all mat, jag älskar keso, advokado, kvarg, frukt, sallad osv. Men jag vet aldrig vad jag ska äta för mat. Vet jag inte det så kokar jag mig en sats pasta.. Har du några tips hur man kan kombinera mat och träning och VAD man ska äta för något? Sen en fråga, kan man gå ner i vikt om man tränar fast fortfarande äter kolhydrater, godis osv, fast i en viss mängd? Kram!

  2. Haha jag är precis likadan – en tvättäkta periodare! 🙂 Jag har bara accepterat det nu och njuter av att vara såpass inne i grejer som jag blir när jag är sugen på den grejen. Precis som du skriver gäller det både mat och annat. Träningsprogram/upplägg är något som byts väldigt ofta haha 😉 Sen håller jag typ men på alla punkter, kul att känna igen sig! Ha en bra söndag! Kram 🙂

  3. lina skriver:

    Jag heter Lina och är 22 år. Jag bara totalälskar din blogg! Fruktansvärt bra och inspirerande! Jag får aldrig ångest när jag läser din blogg, jag fylls alltid av glädje! Tusen tack!

    Jag har en fråga som du gärna får svara på om du har tid och om du har något hum om vad det kan vara för fel.. Jag köpte en pulsklocka i somras och kommer alltid upp i 190-197 slag/minut under träningspassen och ligger således på ca 95% av min maxpuls under minst en timme. Jag blir då ofta yr men vill ju inte ta det lugnare eftersom att jag ju faktiskt orkar att ligga på 95% av pulsen, även om jag blir yr. Så fort jag vilar för vattenpaus t.ex. Sjunker pulsen snabbt men såfort jag återgår till passet går pulsen upp. Är det farligt? Vilopulsen är 48. Har även dubbelslag på hjärtat ibland, vilket jag märker när jag vilar, så jag vet inte om jag har det under träning. Men min fråga är om det är normalt att snabbt få en så hög puls? betyder det att jag har dålig kondition?

  4. Annelie skriver:

    Haha klokrent med det där att skriva saker man redan gjort och för att sedan stryka över dem!
    Gör precis likadant! 😀

  5. Jag är likadan, ”snöar in” på grejer i perioder! Tills jag tröttnar på det. Och byter. Smidigt. Eller ja…. 😉
    Men du har ”fel” i en sak; ALLTID vänster sko på först!! 😀

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..