OM ATT BÖRJA TRÄNA IGEN EFTER UPPEHÅLL

Eftersom mina skadade armbågar vart i fokus det senaste året har min övriga träning hamnat på efterkälken vilket innebär att min kropp inte är särskilt stark. Så fort man hamnar i en situation där man svart på vitt får inse att man inte är lika stark som tidigare kommer tvivlet som ett brev på posten.

Precis detta hände när jag nu äntligen testade Be.Core igen efter skadan.

Strategin blev att lyssna på kroppen, lägga mig på en oerhört låg nivå och ta bort alla typer av förväntningar och prestationer. Bara fokusera på att känna glädje över att jag faktiskt kunde testa på det igen och att min rehab kommit så långt att jag nu kunde återvända till träningsformen jag längtat efter.

Jag vill påminna om att när du ska träna något du inte gjort på länge eller vart skadad, sjuk, gravid osv så kom ihåg att jobba i samma lag som dig själv. Du kommer att hitta tillbaka. Även om det känns tungt nu så kommer du komma framåt igen.

be.core

Mina armbågar har en bit kvar innan de är hundra. Jag jobbar vidare!

 

 

 

  1. Det där är så jäkla sant, jag är mästare på att köra en inre kamp mellan kropp och hjärna, där det alltid slutar med att båda står som förlorare på ett eller annat sätt. Fick reda på att jag har en fraktur i en kotbåge i ryggen för 4 månader sen o detta efter att ha haft ont i ca 4 år. Trodde nästan jag skulle gå under, men nu har jag fått börja cykla och köra lite crosstraining, och självförtroendet börjar smyga sig tillbaka. Men det jag vill komma fram till äratt att jag älskar hur du gör hela grejen med att inte vara på topp helt okej. Det är som det är och man kan omöjligen vara i toppform utan träning…
    Jag slår vad om att du kör din grej och slår dina egna resultat snart 😀

  2. Va skönt att du skrev om just det. Har sån ångest över hur det ska bli när jag väl är hel igen. Bröt nyckelbenet för fyra veckor sen & tappat allt känns det som. Klarar inte av att lyfta armen över huvudet än & har en veckas sjukskrivning kvar så det dröjer lite till innan jag kan komma igång med träningen igen. Försöka att inte känna ångest & stress men det är svårt! Saknar det så för mår så mycket bättre psykiskt av träningen. Älskar att känna mig stark!

  3. L skriver:

    Det er tungt når hodet vil mer enn kroppen. Jeg har brukt lang tid på å finne den rette balansen og må hele tiden være veldig oppmerksom på kroppens signaler. Men så går det seg til! Det er så godt når jeg etter lang tids sykdom kan begynne å finne en slags rutine! Kluet for meg er å være i litt aktivitet hver dag (eller i allefall 5-6 dager i uken). Trene lavintensitet eller på middels intensitet og aldri ta meg helt ut. Jeg kan savne å løpe intervaller så svetten spruter, men det er mye bedre og greie å være i jevn aktivtet fordelt utover uken og månedene.

    Jeg håper albuene dine blir å spille på lag og at du kan få trene alt det du har lyst til fremover!

  4. Marina skriver:

    Alltså, det där rummet ser rätt weird ut 😀 Är det en förlossningssal? En tortyrkammare? Eller vad? 😀

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..