DAGENS PÅMINNELSE

Din kropp vill dig väl. Den vill att du ska känna dig lätt i sinnet, vara energisk hela dagen och ha starka muskler som bär upp dig. Det spelar ingen roll hur mycket du önskar att den vore annorlunda – ni är och kommer alltid vara i samma lag.

Gör det bästa av de förutsättningar du fått!

Sluta slå på den.

Sluta tro att den vill göra dig annat än gott och börja inse att det är först när du hittar en vänskap till den som ni tillsammans kan göra stordåd. För tillsammans med vår kropp kan vi utvecklas, må bättre i oss själva och nå våra mål.

Din kropp är ditt tempel och den vill ,till och med mer än dig, att du ska må bra.

Börja respektera den. Mata den med kärlek, näring och träning.

Ni är och förblir ett team. Gör det bästa av det.

pt-fia

,. bild: Erik Dilexit.

 

  1. Du är så grym Fia på att ge en en tankeställare!! Det behöver man och resultatet blir att man mår bättre 🙂
    Att sluta slå på sig själv och istället peppa sig och boosta med positiva tankar ger ju så galet mycket! Det ger välmående och det är ju det man vill åt 🙂

    1. PT-Fia skriver:

      Vad gullig du är! Tusen tack! 🙂 Ja, det har du helt rätt i. Kram!

  2. Emely skriver:

    Viktig påminnelse och något man borde lägga en extra tanke på lite oftare än vad vi kanske gör! Älskar dessa inlägg när du med några få meningar kan sätta igång tankarna i huvudet på en och göra dagen aningen bättre, för att man (jag) faktiskt tar åt mig av vad du skriver och dina ord gör skillnad. Tack!

  3. Anna skriver:

    Hej Fia! Jag har börjat studera på högskola och har gått från att träna kondition och lätt styrka på gym 3 ggr/vecka till att enbart gå PW ca 40 min om dagen. Eftersom skola och privatliv tar så mycket tid och energi känns det ganska skönt, men samtidigt känner jag mig stressad av att det inte är tillräckligt eller “räknas” med tanke på att jag tränat mer förut. Borde jag försöka lägga in några “riktiga” och tuffare träningspass i veckan? I så fall är konditionsträning det som är enklast att få till, för jag får en så jobbig känsla när jag försöker träna styrka hemma efter en period av för mycket träning och för lite mat. Hur mycket/vad tränar du nu efter din sjukdomsperiod? Har du några bra råd kring detta? Stor kram till dig!

  4. Johanna skriver:

    Bra påminnelse! 🙂

  5. Kloka ord! Alltid behövligt att få läsa 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..