VECKANS UPPMUNTRAN

Jag pratar ju ofta om det här med att värdesätta rörelse. Med det menar jag att vi behöver förstå att det här som vi inte klassar som ”träning” men ändå är rörelse, lek eller aktivitet också har ett värde för hälsan.

Att de där spontana promenaderna, de där utelekarna med barnen eller den spontana promenaden hem från jobbet också ger hälsopoäng. Det är minst lika viktiga som de där stunderna i träningskläder. Allt behöver inte vara svett, tidtagning och en avancerad plan.

Så för att avrunda det hela föreslår jag att vi den här veckan övar på att ge oss själva mycket rörelse i olika former och övar på att faktiskt värdesätta den. Okej? Är ni med?

Jag började imorse när jag tog fram yogamattan och bara gjorde sådant som kändes skönt i kroppen. Ingen direkt yoga, ingen plan utan bara rörelser som gav en skön känsla för att vakna till.

sofia sjöström

,. att stå på händer mot diverse grejer lite nu och då är något jag vill göra den här veckan. Bra grej för att öva upp balans och belastning, hur krokigt det än må se ut.

  1. Marike skriver:

    Jag ÄLSKAR att stå på händerna!! Det är sjukt kul å så är det ju ett plus att man får mer blod i huvudet och blir piggare och gladare! 😀

    1. PT-Fia skriver:

      Håller helt med! 🙂 Så gött!

  2. Sofia skriver:

    Så viktigt!

  3. Haha, tycker det är så kul att se dig i samma miljöer som jag promenerar runt i till vardags och fotar fåglar och filosoferar. Bor också i Hammarby Sjöstad, vid Sickla kaj. =)

    1. PT-Fia skriver:

      Härligt! Ja, det området är svårt att tröttna på 😀

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..