FÖLJETONG: TIPS FÖR DIN TRÄNING

Jag har fått för mig att ni gillar följetonger med inlägg om ett visst tema. Serien med må bra-tips var uppskattad så ska försöka mig på något liknande fast med tema träning.

Vi testar!

1. Kommunicera!

Att våga kommunicera med sin egen kropp är nödvändigt för att komma vidare i träningen. Ge dig själv en stund att landa innan träningspasset, kom inte springande med andan i halsen och kasta dig in till passet.

Försök att ha ett par minuter innan där du får lägga bort telefonen, hinna ikapp dig själv och känna in dagsformen. Och våga kommunicera med din kropp under passet. Var medveten om vad som händer med den när du gör vissa rörelser eller hur den svarar på övningen.

Tillåt dig att vara närvarande i vad som händer i Dig och försök att skala bort det runt omkring.

träningstips

> När du är närvarande kommer du att uppmärksamma din kropp på ett bättre sätt.

> Du blir mer medveten om hur du hanterar utmaningar.

> Du lär känna kroppens svagheter vs styrkor, vilket kan verka skadeförbyggande, stärkande och ge viktig information i hur du bör lägga upp träningen.

träningstips

Läs även:

> Må bra-tips 1

  1. Kommunicera, är det något jag trodde jag kunde så var det just detta. Men nu när jag kämpar med min utmattning så inser jag att det bara varit en envägskommunikation, har inte alls lyssnat på kroppen bara uppmanat den tidigare. Så häftigt nu när jag börjar höra och känna vad den vill. Kramisar

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..