INTERVJU MED MIN KOORDINATOR ELIN, DEL 2

Eftersom förra delen var så uppskattad kör vi några frågor till! Här är del två i min intervju med Elin som jobbat med mig sedan i september.

Hur beskriver du det du jobbar med för andra?

Jag brukar börja i änden att jag säga att jag är anställd som Koordinator. Att det är ett väldigt brett uttryck och att det också är meningen. Dels för att vi fortfarande håller på att gemensamt arbeta fram hur vi vill att jag ska arbeta och exakt med vad.

Och dels för att arbetsuppgifterna är så pass varierande och att tjänsten ser relativ olika ut från dag till dag. Jag ser min uppgift som att hitta luckor att fylla i företaget (för det är så jag ser på att arbeta hos Fia, att jag är en del av hennes företag) där jag kan bidra med mina kunskaper och erfarenheter. På vilket annat företag som helst har ju de flesta flera anställda i olika former så att enbart ha en person som ska sitta på alla företagets tjänster är ju faktiskt när man tänker efter ganska märkligt.

Nu blev det här ett väldigt långt svar men som sagt – börjar i änden att berätta om att jag är anställd som Koordinator och går sedan vidare med att beskriva Fia, hennes företag, plattformar och vad det är hon gör som jag tycker är så viktigt och varför jag vill vara en del av det.

sofia ståhl ptfia

En av Elins tillfälliga arbetsuppgifter – agera fotmodell på yogamattor. Inga konstigheter!

Du är ju en fena på att skapa struktur och ordning och reda. Hur gör man? Vilka knep har du?

För mig är nyckeln att jag är bra på att bryta ned saker och ting. Du kan ju inte ha 100% på allt i livet så det jag väljer ut att jag vill ha koll på, det har jag verkligen, verkligen koll på.

Jag säger bara listor, listor och åter listor. Att få ned saker i skrift, gärna överskådligt och i listform gör mig och mitt inre lugn. Jag bryter gärna ned mina listor i olika kategorier. Tar mig tid att gå igenom dem. Sorterar information i kategorier.

Tar fram rena ”att göra” listor och även dem kan jag bryta ned och dela upp. En för dagens ”prio”, en egen del i dagens lista som ”om tid över” och ligger något kvar på dagens lista efter att jag ska gå hem flyttar jag över det till morgondagens lista för att jag på så sätt varje dag kan lämna arbetsdagen med en känsla av att ha jobbat klart.

Idag blir man ju egentligen aldrig klar med sitt arbete och sina uppgifter. Du kan få ett mail av någon mitt i natten, på helgen och det går ju att vara uppkopplad konstant så det är mitt sätt att göra ett tydligt dagsmål att arbeta mot och något som motiverar mig att vilja jobba på under dagen.

Långt svar igen, men det korta svaret – lär känna dig själv, se efter vad du behöver för att komma in i ett bra jobb-flow och våga ta dig tid att planera dina dagar. Det kan kännas som att man slösar bort tid när man ger sig den stunden, men för mig – att göra en plan gör att jag tjänar in SÅ mycket tid senare under dagen när jag har en tydlig plan och bara kan följa min genomtänkta lista och beta av punkt för punkt.

Och en gammal goding som alla säkert hört men som tåls att sägas igen – börja med det som känns allra mest motigt. Spar du på en suring att göra senare under dagen kommer den mentalt att finnas med dig ändå under allt annat du gör. Bit i suringen direkt och du kommer att känna dig nöjdare än nöjdast med dig själv och kommer känna att du uträttat stordåd direkt på morgonkvisten.

 

Läs första delen av intervjun HÄR!

 

  1. Anna skriver:

    Elin, världens bästa tjej och krydda i tillvaron. Hon är säkerligen grym som din koordinator <3

    1. PT-Fia skriver:

      Ja, hurra! 🙂

  2. Sofia skriver:

    Är precis likadan, försöker göra mig av med de mest jobbiga sakerna först 🙂

    1. PT-Fia skriver:

      Så skönt de dagar man lyckas ta sig an dem först! 🙂

Lämna ett svar till Sofia Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..