ÖVNINGSTIPS: JÄMFOTAHOPP

Ibland vill man göra något rejält, snabbt och effektivt. Då är jämfotahopp ett bra val! Välj något vettigt ställe, förslagsvis utomhus vid någon parkbänk, trappa, sten eller stabilt räcke.

Ställ dig någorlunda höftbrett isär med fötterna, aktivera magen för att skapa ett stöd och sjunk ner som i en lätt knäböj för att hämta kraft och hoppa upp så explosivt du kan. Välj här mellan att snabbt hoppa tillbaka ner och hoppa upp igen eller att stanna till när du hoppat upp och ta ett kliv ner.

Den lilla versionen av mig gör något liknande här nedan ↓

pt-fia-sofia-stahl-traning-2

Bilderna fotade vi som ett test när vi tog provbilder till det som skulle komma att bli min bok Trappträning. 

Det är verkligen ett skönt sätt att snabbt öka pulsen och uppnå den där brännande känslan i benen. Ska unna mig några sådana här hemma på soffan nu innan jag fortsätter packa för LA imorgon. Heja!

 

Foto av Erik Dilexit. 

  1. Jessica skriver:

    Älskar i vanliga fall sån här träning! Men just nu återhämtar jag mig från intensiv period där jag var nära att hamna i utmattningsdepression. Jobbar heltid och fokuserar på vila, bra mat, frisk luft och lite rörelse. ‘Men jag har reflekterat över hur fort jag får mjölksyra, även vid promenad, yoga.. körde lite crosstrainer och kände att jag hade mjölksyra redan när jag började, men kände samtidigt ett behov av att få igång blodcirkulation för annars känner jag mig så stel.. hur tänker du som har erfarenhet och kunskap? Ska jag köra på eller år det en varningssignal?
    Är så tacksam för din blogg! 🙂

    1. ptfia skriver:

      Lyssna på kroppen och fortsätt inte om det inte känns okej! Kram och ta hand om dig!

  2. Mari skriver:

    Toppen! Ska lägga in mer hopp i träningen 🙂

    1. ptfia skriver:

      Roligt att du uppskattar, det värmer! 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..