DAGENS ÖVNINGSTIPS

Ibland känns ett helt träningspass lite för långt borta. En kanske känner sig stressad eller bara så jädra osugen på träning. När det händer mig så försöker jag ändå att smyga in någon form av rörelse.

Vi vet ju att vi blir piggare och får en lite härligare känsla i kroppen när vi rör på oss, speciellt de dagar då stressen breder ut sig.

Mina tre favoriter som jag ofta tar till är:

01. Huksittande → Se hur du gör det HÄR! 

02. Framåtfällning → Se hur du gör den HÄR!

03. Promenad.

Och som en bonus så slänger vi in den här fantastiska bröstöppnaren – en omvänd planka. Vi behöver öppna upp och sträcka ut bakåt så ofta vi bara orkar.

träning i jul

Du behöver inte byta om eller värma upp – bara göra. Det är ett fenomenalt sätt att sträcka ut kroppen samtidigt som du utmanar den.

Spänn hela kroppen samtidigt som du försöker att slappna av en aning (alltså, var aktiv men blåhåll inte), aktivera magen och låt nacken försiktigt falla bak. Vila i positionen så länge du kan utan att tappa höften.

Vill du ha mer stretch för axlarna kan du försikgt sätta ner rumpan och hasa dig framåt medan armarna är kvar i sin position.

Glad rörelse till dig!

 

  1. Pretty! This has been a really wonderful article. Thank
    you for providing these details.

  2. Tack! Detta inlägget var som gjort för mig: fick diagnosen utmattningssyndrom igår och är till en början sjukskriven en månad. Har fått lägga ner både gym och kampsport sedan några veckor tillbaka men dessa tips ska jag ta till mig av!

  3. Tack! Precis vad jag behövde efter en långdragen influensa!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..