SMOOTHIE MED HALLON OCH BLÅBÄR

Ska precis till att avsluta min arbetsdag. Har en så märklig känsla till arbetet just nu. En del känns trögflytande och svårjobbat vilket får mig att bli frustrerad. Och när jag blir frustrerad så tenderar jag att bli omotiverad. Inte världens bästa kombination.

Och det viktigaste av allt är att inte börja inbilla sig massor med saker, eller som jag lätt gör: tänka katastroftankar.

Nåväl, jobbet får vila tills imorgon. Nu ska jag lägga en stund på yogamattan innan det blir en smoothie till kvällsmat och soffhäng. Ser orimligt mycket fram emot att få bädda ner mig framför Westworld som vi började titta på igår. Tips om ni vill ha en ny serie!

Smoothie med hallon och blåbär
1 portion

1 banan
2 nävar frysta hallon
1 näve frysta blåbär
1 citron
valfri mängd färsk ingefära
valfri vätska (t.ex. havredryck, mjölk, kokosvatten)

Gör såhär:

Mixa samman till en krämig konsistens. Toppa med valfria godsaker och servera genast.

Du hittar fler recept på smoothies HÄR!

 

  1. Patsy skriver:

    Det ser onekligen gott ut! Min undran är iom att frukt består mest av kolhydrater och ganska snabba sådana, håller du dig mätt på detta? Jag vet att du alltid vill lägga till nåt mättande men ändå…..

    1. ptfia skriver:

      Härligt! För att göra smoothies mer mättande så brukar jag lägga i chiafrön, nötter, veganskt proteinpulver, avokado eller frön. Toppar även med kokos, nötter etc. Och som du skriver så äter jag sällan bara en smoothie (isåfall till mellanmål) utan lägger alltid till något proteinrikt på sidan av. ofta äggmackor, avokado etc.

  2. Mia skriver:

    Hej!

    Tack för en fin inspirerande blogg.
    Är som du, galen i smoothies. Äter det i princip varje morgon, gjord oftast på banan, blåbär, hallon, spirulina och lätt yoghurt. Hört mycket om havredryck, är det något som man borde byta ut yoghurten mot?
    Ha en fin dag.
    Mvh Mia

    1. ptfia skriver:

      Tack för värmande ord! <3 Vad roligt att du också fastnat för smoothies! Om du gillar smaken och är ute efter att variera innehållet i dina frukostar tänker jag att havredryck kan vara ett toppenalternativ. Dock kanske inte lika mättande som yoghurt så då kanske du kan lägga till något extra mättande som avokado, något nötsmör eller liknande för att stå dig lika fint på den frukosten! 🙂

      1. Mia skriver:

        Tack för ditt svar! Ska testa med detta!!
        Kram 😊

  3. Sofia skriver:

    Ser ljuvligt ut!

    1. ptfia skriver:

      Kan verkligen rekommendera! 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..