TRÄNING JAG LÄNGTAR EFTER JUST NU!

Det finns några saker som jag längtar extra mycket efter såhär när det börjar närma sig slutet av graviditeten. De där typerna av lax som man ska vara försiktig med är en grej och det här med att kunna tvätta fötterna i handfatet igen är en annan.

Men framförallt så börjar träningslusten byggas upp och det finns några saker som jag längtar så enormt mycket efter.

» Att få springa allt jag orkar uppför Hammarbybacken. Att känna sig sådär stark och lite som en gasell (som man ju gör, HE!) på raksträckan mot backen för att sedan möta utmaningen när sluttningen börjar och steg för steg kämpa sig uppåt medan pulsen rusar i öronen.

löpning
löpa
ptfia0

» Att få uppleva det där flödande och närvarande yogapasset. Att få variera mellan pulshöjande och fysiskt krävande positioner och känna sig smidig, lätt och mjuk i kroppen.

» Att kunna utmana kroppen med diverse akrobatiska grejer. Öva att stå på händer, testa huvudstående för första gången på hela året och kunna göra sådant här roligt ↓

ptfia5
pt-fia yoga-3
ptfias tio i topp-2
sofia ståhl ptfia träning-3
handståendes
traningsblogg-ptfia-2
PT Fia trapptraning
pt-fia yoga-5
ptfias tio i topp-3

… och en hel del annat. Men jäsiken så roligt det ska bli att få börja använda kroppen på det här sättet igen, även om det såklart kommer att dröja ett tag till även när bebis är född. Men fantisera får man!

Majoriteten av bilderna är tagna av Erik. 
  1. Linnea skriver:

    Jag vet precis hur du känner. Är själv i vecka 36 och längtar verkligen efter att kunna springa igen och känna sig stark.

    1. ptfia skriver:

      Ska bli så härligt! 🙂

  2. Lotta skriver:

    Skulle vara så bra om du längre fram kan skriva om hur du rehab-tränat efter graviditeten. Du som kan och vet hur/när man kan göra saker. Fick rådet av bm och sjykgymnasten att vänta 3 mån efter förlossning innan nån form av träning alls förutom promenader. Kändes så länge och läste sen om andra som inte väntrat lika länge och kom tillbaka i samma form ganska fort. Jag hade inga bristningar eller andra skador alls efter förlossningen så det var inte därför. Kanske är bm/ sjukgymnasten dåligt uppdaterade om vad kroppen klarar? Eller så är det för säkerhets skull. Ser hur som helst fram emot att läsa om sådant i framtiden, vore toppen att få veta mer om efter grav.träning av nån som kan och varit med om det själv. Men menar inte att stressa dig, först ska du såklart njuta av bebistiden! Och gosa massor 🙂

    1. ptfia skriver:

      Absolut, det tar jag upp sen när det är dags! 🙂

  3. Patsy skriver:

    Jag har nog aldrig längtat efter att få rusa uppför en backe 😉 men är glad för din skull, du har ju nåt att se fram emot! Yoga däremot saknar jag, jag har svårt att få in det i schemat just nu. Det får jag försöka ändra på. sköt om dig nu.

    1. ptfia skriver:

      Tack och detsamma till dig! 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..