VECKANS PLANERING

Måndag

Har vart här på kontoret hela dagen och jobbat med bloggen, lämningar till tidningen amelia, haft veckomöte med min koordinator Elin, renskrivit en synopsis, jobbat fram ett konceptförslag för ett samarbete och lite annat.

Tisdag

Inleder dagen med någon timmes jobb hemifrån innan jag och Elin åker en snabb sväng till IKEA. Vi pratade om att möblera om på kontoret förra veckan och idag när jag kom till jobbet så hade hon ändrat om efter det vi pratade om (bästa!!) så nu behöver vi bara komplettera med en soffa, några mattor och piff så är det ny energi här inne. Så gött! Utöver det så har jag en lämning till tidningen amelia, en pressvisning för julen (redan) och gravidyoga.

Onsdag

Frukost med Lisa från Bröllopspodden, jobba med manuset för min kommande onlinekurs, spela in ett avsnitt till min och Annas podcast Omänskligt (lyssna här!) och avslutningsvis en fotografering med the queen of gravidplåtningar – Emelie Ohlsson. Ser så mycket fram emot den här dagen!

Torsdag

Den här dagen består av två event (ett på kvällen), ett möte med min samarbetspartner Tourn som sköter försäljning och det tekniska med bloggen och fortsatt jobb med manuset.

Fredag

Redan vid 11 går båten till Gotland så den här dagen blir det inte mycket jobb i fokus. Ser fram emot att visa Kim Gotland som jag tjatat om. Förhoppningsvis hinner vi med en lunch i Visby innan vi åker till Ljugarn.

Helgen

Bröllop! Två vänner gifter sig så vi firar dem hela helgen.

Och avslutningsvis två bilder från igår när vi firade bröllopsdag. Kulan tar verkligen för sig nu!

 

  1. Lina skriver:

    Låter som en grym vecka! Har precis fastnat för podden omänskligt och ville bara säga att den är super, tack!

    1. ptfia skriver:

      Åh, vad roligt att höra! Det värmer så enormt! Kram!

  2. Malin skriver:

    Hej! Jag finner så mycket inspiration och styrka (och tröst!) hos dig. Jag föll för din berättelse om utmattningssyndrom i Amelia, för kanske ett år sedan ungefär. Du skrev om vikten av att känna in kroppen även när man är på bättringsvägen, och tipsade om små små enkla övningar för att få tillbaka kroppskontakten och ta ett första steg mot att använda musklerna igen. Det där läste jag i exakt rätt läge när jag kände mig tröstlös, för jag hade just försökt komma tillbaka i motion och styrka, efter att jag varit djupast nere i utmattning. Det gick inte alls, kroppen strejkade och det kändes hopplöst. Jag har haft sån hjälp av både dina ord och dina övningstips. Tillsammans med min läkare som gjort klart för mig att jag är rejält skadad och att det kommer att ta låååång tid, så har jag lärt mig acceptera läget, ha tålamod. Och jag håller fortfarande på med de små enkla övningarna. I varje Amelia-nummer klipper jag nu ur dina träningstips (sidan med övningar), och ser fram emot att göra fler och fler övningar när orken väl kommer. Bara du lyckas ge mig den inspirationen! Inga krav, bara glädje.
    Hur som helst, jag har en fråga. Jag har börjat lockas av att ta en kort joggingtur, för jag älskar att springa. Jag är också sugen på att gå på enkelt dansjympapass (tänk enkel form av zumba). Två träningsformer som gett mig glädje förr. Men vågar jag bara prova på? Eller behöver jag först bygga upp kroppen mer, efter snart två års tid utan träning och med sviter av utmattning? (Jag känner mig grundstark, även om jag är stresskänslig och lätt blir matt.) Jag märker att så fort jag försöker tänka att jag ska bygga upp mig för att SEN kunna göra det jag tycker är roligt, så blir det bara press och oro. Jag vill snöra på mig springskorna och skutta ut nu! Nån kilometer bara. Eller hoppa in på ett danspass och bara svänga loss för att det är kul. Är det fel/farligt för kroppen? Jag vill liksom tro att jag på nåt vis har byggt upp en kroppskännedom idag, som kan skydda mig från skador, att det är minst lika viktigt som hur starka musklerna är? Är det naivt att tänka så?
    Bästa hälsningar, Malin!

    1. Nu har inte jag nån expertkunskap i frågan eller så men jag tänker att du kan testa så länge du är uppmärksam på vad kroppen säger åt dig.
      Börja smått och tillåt dig att sluta utan att känna att det är ett misslyckande. T.ex testa att jogga en eller två km men var medveten under tiden du joggar om hur det känns och så fort det gör ont eller känns för jobbigt så stoppar du och går istället. Likadant med zumban, ställ dig nära dörren och om du känner att det blir för jobbigt så gå bara därifrån, även om det bara gått 10 min.
      Så gör det utan press eller krav på prestation så du inte pushar din kropp till mer än den orkar med! Lycka till!!

      1. Malin skriver:

        Hej Nathalie! Tack för ditt svar, låter klokt att ha inställningen att avbryta så fort det känns fel eller gör ont. Och verkligen viktigt att ha inställningen att det inte handlar om att lyckas eller misslyckas. Jag tänker att jag bara vill känna på glädjen igen.

  3. ISA skriver:

    Oj vad det hänt grejer med magen!! haha närmar sig nu 🙂 var på gotland förra veckan, så underbart mysigt! Ha en toppenvecka fina!

    1. ptfia skriver:

      Tack och detsamma till dig! <3

  4. Alex skriver:

    När ska du vila och ta det lungt 😮

    1. ptfia skriver:

      När jag behöver. Mest kvällar och helger eftersom jag jobbar på dagarna. När vilar du själv? 🙂

    1. ptfia skriver:

      Hehe, nej gud så obehagligt det vore!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..