TRÄNINGSTIPS – RÖRLIGHET

Något som förvånat mig under graviditeten är hur lätt det är att glömma bort att en är gravid. När jag har bra och pigga dagar så tänker jag inte så mycket på graviditeten och känner mig ungefär som mig själv – förutom när det kommer till en del fysiska grejer som jag snabbt inser inte längre fungerar på grund av magens otymplighet.

Blev så avundsjuk när syrran snörade på sig löparskorna när vi var i sommarstugan och stack iväg på en runda. Så lätt på steget. Och när vi tränade och hon gjorde den här godingen som är så förbaskat skön för hela kroppen och en riktig utmaning för rörligheten ↓

traningstips-rorlighet-6

Man för alltså pinnen från utgångsläget, över benen, under benen, till rumpan, sträcker ut kroppen och tillbaka. Och det är inte så självklart som det låter.

Testa den gärna! Har ni ingen pinne så fungerar det lika bra med en handduk, gummiband eller liknande. Det viktigaste är att ha något i händerna för att skapa känslan och inte fuska med rörelserna.

Läs även:

→ Träningstips för gravida! 

→ 3 snabba frågor om stillasittande!

 

  1. Julia skriver:

    Så bra med en träningspepp blogg för oss gravida. Är i vecka 20 å är just nu inne i en bra fas då jag orkar träna tre gånger i veckan och mår jättebra av det!! Mer energi och bättre sömn.

    MEN jag har inga träningskläder längre. Det spänner över magen å är inte ett dugg bekvämt. Har letat i din blogg men har inte sett att du tipsat om träningskläder till oss gravida. Vill helst inte lägga en massa pengar på kläder som jag inte kan ha sen efter graviditeten nämligen…

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..