ORDBAJS EN TISDAG

Vilken slö morgon. Edith vaknade vid sju och var både pigg och orolig på samma gång, Kim tog henne så jag fick slumra en timme till. Sedan har vi ätit frukost, ammat, tänt brasa och inte mycket mer. Nu sover hon och jag passar på att skriva några blogginlägg för veckan.

Känner mig både trött och lugn. Det är något meditativt med en sådan här långsam morgon mitt i veckan, snön gör såklart sitt.

Det enda som står på min priolista idag är att rulla fram yogamattan och ge min kropp några rörelser. Baksidan av kroppen skriker efter aktivitet så jag får försöka göra något väldigt enkelt och försiktigt. Det är fortfarande lite för tidigt för att börja med någon styrketräning eller så efter förlossningen och blodförlusten. Men några snälla yogaövningar känns rimligt.

Jag har börjat med ett inlägg om hur kroppen är och ser ut efter förlossningen, men är osäker på om ni tycker att det är intressant?

I övrigt då? Vi börjar hitta någon form av rutin i bebisbubblan. Och jag provar mig fram med kombinationen bebis och jobb. Och på jobbfronten är det mycket spännande som bubblar inför 2018. Har svårt att ta in att det redan är ett nytt år runt hörnet.

Har för övrigt ett enormt sug efter saffransbullar och saffran överlag. Det är en av mina bästa kryddor, tröttnar aldrig. Tänk en fisksoppa med saffran … eller en riktigt bra saffranskola! Och en klassisk lussebulle. Jodå, det kan bli en tur till bageriet senare.

Tack för att ni orkade läsa hela den här osammanhängande texten. Hoppas ni upplever en dag som är snäll!

Puss!

 

  1. Petra skriver:

    Hej fina Fia!
    Det vore kul om du ville posta ett inlägg om hur kroppen känns, är och ser ut efter graviditet och förlossning. Vad du förväntade dig, vad som överraskade, hur det de facto var och vad dina besvikelser/insikter har varit under tiden. Din ärlighet och din oräddhet för att visa sårbarhet som jag uppskattar så mycket skulle göra det till ett väldigt viktigt och hyllat inlägg, det är jag övertygad om!

  2. Erika skriver:

    Ja! Gärna om postgravidkroppen!! Jag har en dotter på 3,5 månader och gillar att läsa om hur andra har det med sina bebisar! Skriv gärna om att få magen att ”gå ihop” också. Jag har typ 2-2,5 fingrar i delning i magmusklerna fortfarande och vill gärna ha måååånga tips på övningar som är okej!

  3. Bella skriver:

    Vill gärna få ta del av inlägget om hur kroppen är och ser ut efter förlossning, så dela gärna 🙂 OCH JAAAA, håller med dig ang. saffran. Får inte nog :):)

  4. cecilia skriver:

    Skriv gärna om postgravidkroppen och bra övningar mm. Jag går snart in i vecka 30 och jag vill väldigt gärna läsa mer och typ mentalt förbereda mig osv. Även se hur andra haft det.

    Kram

  5. Du får gärna skriva om kroppen/återhämtning efter förlossningen ☺ Jag har aldrig varit så imponerad över mig själv och oss kvinnor, och den underbara kvinnokroppen som efter förlossningen!! Fick liksom en sån känsla att herregud, kvinnokroppen alltså! Det mest fantastiska som finns! Och jag har aldrig känt mig så säker i min kropp som efter förlossningen. För en som inte varit med om graviditet och förlossning kan ju det verka konstigt. Man hör och läser ju mest om hur kvinnor försöker (eller borde försöka) få tillbaka kroppen de hade före barn. Jag känner mig bara tacksam gentemot min kropp, som klarat av det den gjort. Så fantastiskt. Sen kan vi och borde diskutera återhämtning efter förlossning mera! Så mörbultad som man är då, oj oj. Hur ska vi komma bort från ”ja men det här är säkert helt normalt”, vad gäller alla krämpor vi kvinnor kan få i samband med graviditet och förlossning?

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..