Veckans träningstips!

Hej hallå! Jag vill bara kika in och säga ett snabbt hej och bjuda på veckans träningstips. Vi krämar ur det sista ur våra dagar här i Kanada. Imorgon flyger vi hem igen och landar på svensk mark på torsdag förmiddag. Då dröjer det ända tills jul innan jag får se syrran igen. Fy fan. Hur som helst, här kommer veckans träningstips! Nu syns det inte i och med att det är stillbilder men det är mycket fart i de här övningarna. Ofantligt jobbigt och så krävande. Det ska vara intensivt. Testa!

» Dykaren
Stärker: Kondition, core och koordination.
Gör så här: A. Stå höftbrett isär, ta sats och gör ett upphoppp med armarna sträckta ovanför dig.
B. Böj dig direkt ner mot golvet när du landar och klättra ut till plankans grundposition. C. Stanna till en sekund, klättra tillbaka till stående och upprepa från början. Gör 10 x 3 för att höja pulsen ordentligt.

» Bensträckaren
Stärker: A. 
Stå höftbrett isär, sätt dig ner på rumpan och sträck ut benen framför dig. B. Samla sedan ihop benen och ta dig upp till stående. Upprepa i ett högt tempo för att höja pulsen. Gör övningen med fördel i intervaller, exempelvis 30 sekunder aktivitet och 10 sekunders vila. Upprepa 6-8 gånger.

» Skidåkaren
Stärker: 
Rörlighet, benstyrka, koordination och flås.
Gör så här: A & B. Stå på knä och kliv upp till ”skidåkarställning” med knäböj och tillbaka till knästående. Böj benen så mycket du kan och ha stödd i magen. C. Kliv tillbaka till knästående. Upprepa så många gånger du orkar i en följd och byt sedan ben.

Fotograf: Peter Knutsson
Bilder från amelia nr 13, 2017

  1. KL skriver:

    Vilka kul övningar, dessa ska provas!

  2. Perfekt timing, detta påminde mig om att jag verkligen måste stretcha idag, är stel som ett kylskåp efter all längdåkning haha.

Lämna ett svar till ronjanorlen@hotmail.com Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..