Ta en paus och öka blodcirkulationen!

Om du sitter ner när du läser det här: res dig upp och unna dig de här tre rörelserna. Kan nästan garantera att du kommer att känna dig piggare och lite skönare efter. 

Cirkulera
Stärker: 
Ökar blodcirkulationen, löser upp spänningar.
Sitt på en stol med stolt hållning, aktivt stöd i magen och rak rygg. Kan med fördel även göras stående.
a. Sätt händerna på axlarna och för armbågarna i en cirkel framåt.
b. Variera tempo och storlek på cirkeln för att få igång blodcirkulationen och lösa upp spänningar. Byt håll och upprepa.

Sträck ut mot stol
Stärker: 
Ökar blodcirkulationen, gör dig rörligare.
Ställ dig en bit från en stol, lägg händerna på stolsryggen och fäll framåt tills höften är böjd 90 grader. Sträva efter en neutral rygg och nacke. Känn hur det sträcker mellan skulderbladen, i baksida lår och i bröstryggen. Res dig försiktigt, skaka loss och upprepa ett par gånger.
Res dig från sittande
Stärker: 
Core, bäckenbotten och ben.
a. Sitt på en stol och placera fötterna höftbrett isär med 90 graders böjning i knäna. b. Spänn magen, knip i bäckenbotten och pressa dig upp till stående. Knip till i skinkorna och sätt dig på stolen igen, men långsamt. Håll emot på vägen ner för mer utmaning!
Tveka inte. Se det som att du investerar några minuter mer ork till den här dagen. Glad måndag!

  1. Frida skriver:

    Det här skriver jag ut och sätter jämte datorn på jobbet! Stor tumme upp! 🙂

    1. PT-Fia skriver:

      Åh blir så glad att höra! 🙂

  2. Tack för tipsen! Jag läser din blogg varje kväll innan jag ska sova, den är ångestdämpande, så naturlig och sådär mänsklig som inte många andra bloggar är. Tack Fia för det!

    1. PT-Fia skriver:

      Tusen tack för fantastiskt värmande ord och för att du läser! <3 <3

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..