6 hälsosamma saker som jag gjorde tidigare, men inte gör längre

ptfia 10
01. Promenerade ofta till och från jobbet. Det tog en timme dörr till dörr vilket innebar två timmars promenad. Så skönt att börja och avsluta arbetsdagen med frisk luft, men nu vill jag bara hem till Edith efter jobbet och ta mig så snabbt som möjligt in till kontoret så nu är det cykeln som gäller.

02. Lade supernyttiga ”superfood” pulver i mina smoothies.

03. Gjorde även betydligt fler gröna smoothies än nu. Har helt fastnat på samma röda med banan, havredryck, citron, hallon, blåbär, avokado, chiafrön och pumpakärnor. Vill variera mig mer och har några pulver i lådan som behöver gå åt.

04. Var alltid i tystnad när jag cyklade till och från jobbet. Det här går i perioder, nu har jag varit i en period där jag hellre lyssnar på någon dokumentär, men inser att jag behöver vila i tystnaden efter sociala arbetsdagar.

05. Lade mig klockan 22 och läste en halvtimme-timme. Nu är jag ofta uppe en stund till efter att Kim lagt sig för att få någon form av egentid, vilket gör att jag lägger mig först 23-23.30, vilket är märkligt eftersom jag är en morgonmänniska.

06. Innan barn så läste jag varje kväll innan jag somnade. Det finns inte nu. Somnar alltid direkt jag lägger ner huvudet, vilket ju är skönt, men vill byta ut det där onödiga scrollandet som jag fastnar i till läsning.

  1. Johanna skriver:

    Visst är det så lätt när rutinerna sitter, men tänk vad snabbt det går när man tappar dem, livet gör lite som det vill och vi har bra rutiner och ibland inte liksom…

  2. Ronja skriver:

    Jag vill också komma in i rutin att läsa innan man somnar igen, det är ju så himla härligt!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..