Till dig som upplevt stress/utmattning/ätstörningar/ångest!

ptfiastress
Jag trodde att kommentarsfältet blivit utsatt för något virus när jag loggade in på bloggen och såg mängder med kommentarer som skrev ”jag”, ”jag”, ”jag” i rad efter rad efter rad. Tills jag kopplade och insåg att jag ju länkat till det gamla inlägget ”När ska man söka hjälp” på insta story. I avslutningen på det inlägget ber jag er läsare om följande:

”Om du som läser någon gång upplevt psykisk ohälsa på något sätt (depression, utmattning, utbrändhet, stressrelaterade besvär, ätstörningar, ångest, panikångest etc) så skriv JAG i kommentarsfältet.”

Det var alltså det här som återigen trillade in, fast från nya människor som hittade till inlägget för första gången via min länk i story. I skrivande stund är vi uppe i 229 kommentarer. Det visar att stress, utmattning och psykisk ohälsa är lika aktuellt som 2016 när jag skrev det här inlägget och som tidigare när jag började skriva om stress och utmattning.

Därför vill jag nu ägna det här inlägget åt samma sak för att få se hur det ser ut nu. Så upprepar min uppmaning här ovan igen.

Om du som läser någon gång upplevt psykisk ohälsa på något sätt (depression, utmattning, utbrändhet, stressrelaterade besvär, ätstörningar, ångest, panikångest etc) så skriv JAG i kommentarsfältet eller tryck på gilla-knappen nedan.

Det vore så oerhört snällt om vi kan hjälpas åt och visa att psykisk ohälsa är så oerhört vanligt och ingenting att skämmas för. Och hjälp finns att få.

Tusen tack för att ni hjälper till!

PS! Det går självklart bra att vara anonym om så önskas. 

Och läs gärna mitt gamla inlägg ”När ska man söka hjälp” här! 

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..