Vad händer egentligen med min träning?

ptfiablogg-11
ptfiablogg-8
Ja, det har jag själv frågat mig de senaste veckorna. Var inne i ett sådant ljuvligt flow eller vad man ska kalla det – och fick förskolebaciller. Körde Night Fight med Alex tidigare i höstas och älskade det men fortsättningen synkade inte med seglarresan, inskolning och så vidare så avvaktade med att dra igång på nytt. Hittade ändå den ljuvliga rutinen med några löprundor i veckan och något pass på utegymmet innan sjukan. Sedan kom inskolningen och då fick jag verkligen smaka på det här livspusslet som är alla föräldrars vardag. Allt handlade om att skola in och jobba och vara mamma. Och vabb på det, lite krassel själv och nu julen på det.

Nu är jag äntligen redo att börja rasta kroppen igen och har funderat på hur jag bäst ska lägga upp det framöver eftersom jag i februari börjar pendla till Malmö i ca 2 månader framöver. Vill köpa ett gymkort bredvid vår nya lägenhet men det känns ovärt nu i och med pendlingen så avvaktar åtminstone tills jag fått mitt schema för dagarna där nere. Har ett 10-kort på SPR inne i stan som jag får använda slut på i januari kombinerat med någon löprunda och något med kroppsvikt när andan faller på. Ungefär så får det bli!

Är så glad över att ha hittat tillbaka till löpningen, det var längesedan jag var så sugen på att springa som jag är nu för tiden. Och även om det är underbart med snö så är jag i hemlighet så glad för att den börjar försvinna inåt stan så jag kan börja cykla till kontoret igen. Det är lätt det viktigaste jag gör för mitt vardagliga mående och energinivå.

Hur lägger ni upp er träning och rörelse framöver? 

  1. Natalie skriver:

    Jag är gravid just nu med bf 21/1. Längtar så mycket efter träning eller att börja kunna promenera ordentligt igen! Jag hoppas att denna våren kommer att innehålla en del promenader, frisk luft och härligt dagsljus kombinerat med mammamage och bäckenbottenträning. Efter efterkontrollen blir det att börja stärka upp kroppen på Starkmamma och satsa på lätt styrketräning med gummiband. Ser så fram emot det! 🌸💜

  2. Lena skriver:

    Jag skulle köpt ett medlemskap på 24 Fitness eller Nordic Wellness som finns typ överallt.

  3. Martina skriver:

    Jag är så tacksam. Första januari börjar jag nytt jobb, där vi ska fysa tre timmar i veckan, på arbetstid. Det är inte ens ett alternativ att inte göra det. Klart det känns lite läskigt, eftersom jag tidigare tränat helt på känsla. Kommer försöka fortsätta göra det. Men får jag göra det på arbetstid kommer det inte bli några problem att känna att man inte hinner med. Vill satsa på löpning och HIIT. Så mycket som möjligt man kan göra utomhus. God fortsättning!

  4. Ronja skriver:

    Småbarnsmorsa till 1 åring. Läkare. Jobbar mycket. Jag joggar 2 kvällar i veckan alt 1 passet på en lördag. Skönt, kravlöst, enkelt, tidseffektivt. Det är allt jag orkat med i vardagspusslet. Orkar inte med gym eller transportsträckor eller träffa folk.
    Bara egentid och friskluft 🙏🏻

    1. Hej. Lätt stavgång med armföring längs med kroppen. Mjuka knän, blick framåt. 10 – 15 minuter, gärna i skogsparti där stegen pareras.
      Repetitioner om tid finns, 2 – 3 ggr i veckan.
      GOD tur.
      Bj

  5. T skriver:

    Födde mitt andra barn för 4 månader sedan och har gått flera mil i veckan. Nu sedan några veckor har jag börjat springa 2 gånger i veckan. Började med 15 min och ökar med 1 minut varje gång. Funkar kanon för mig. Kör på så länge det känns bra i kroppen. Vill få in något yogapass också för att riktig känna av hur kroppen känns.

    Men förisbacillerna är jäkliga.. har nog aldrig varit så mycket sjuk som jag varit sedan jag fick barn.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..