Nu skapar vi DRÖMLIVET 2019!!!

IMG_2309
Skrev nyss det här på instagram: ”Det är NU det ska ske! Nu ska vi lära oss att äta perfekt! Träna perfekt! Skapa en perfekt kropp! Create myself!!! Everyday! Skapa drömlivet 2019! Det är nu magen ska bli platt, livet fulländat och håret ska glänsa! Eller så skiter vi i den återkommande ”det är nytt år och nu börjar mitt nya perfekta träningsliv”-hetsen och fortsätter vara en glad motionär som tränar för att orka med livet typ. Good enough i år med.”

Och det är så jädra viktigt att komma låta sig själv vara good enough. Självklart kan man vilja förändra och förbättra saker och rutiner i sitt liv (mig själv inkluderad). Men jag tror det är ofantligt viktigt att inte dra in sig själv i någon nyårshets eller ”projekt hälsa”. Och att tänka lite mindre än man spontant vill. Och vara förstående för att ens ambitioner ibland inte går ihop med vardagen och verkligheten.

Istället för att satsa på att göra allt direkt, satsa på att göra något litet hela tiden och ofta. Regelbundenhet är en viktig nyckel i hälsa. Det handlar ju egentligen bara om att orka upprepa det som gör gott för oss, igen och igen och igen. Livet ut.

  1. Johanna skriver:

    Har inga nyårslöften. Däremot började jag så smått känna lust att röra på mig igen i december efter att ha gått i terapi hela hösten och lagat mig från det hållet. Och i en gammal app hittade jag ett bra kom igång program på 10 veckor som jag nu är inne på vecka 6 på. Lagom nivå. Lite i taget. Detta är första gången jag tränar som jag förstår vad det gör för psyket. Det är en motivering som jag åtminstone nu tror kommer vara långvarig för mig. Även när jag blir omringad av andra som har hel andra sporrar med sin träning (smal o snygg etc.). Och där står jag. Storlek 44, och en som äntligen tränar med ett sunt skäl i bakhuvudet. Jag har aldrig känt mig så fri tidigare! Ett annat sätt för att inte straffa mig själv vid misslyckanden är mitt upplägg av mina små planer. Jag har några punkter på en dagsplan t.ex. sov 8 timmar, smörj in ansiktet. Jag har några punkter på en veckoplan t.ex. laga matlådor 2 kvällar i veckan, läs en bok och jag har några punkter på en månadsplan t.ex. sov en natt ute, bjud hem någon på middag. Misslyckas jag med en dagsplan en dag är det inte hela världen, jag har ju en veckoplan att göra, och om den går åt skogen just en vecka så har jag en månadsplan. Och en månad kan gå sådär, då har jag ju dagsplanen! Ett spännande sätt att vidmakthålla ett sunt tänk kring mål hoppas jag. Gott nytt 2019 till dig kloka Fia.

  2. J skriver:

    Kör inte på nyårslöften alls, och för mig börjar dessutom året i augusti efter semestern 🙂 Har däremot bestämt mig för att jag i år ska gå på mer massage/behandlingar. Mår så jäkla bra av det och ska prioritera det 🙂

  3. Petra skriver:

    tänkte på det när jag stod på löpbandet idag.. mått hyfsat dåligt en längre period, tror att skulle jag gå till VC skulle jag bli sjukskriven, men med mitt jobb funkar inte det så det gäller att tänka om istl. Pga tränat lite mindre o tröstätit desto mer o lagt på mig 10kg. Men blev ändå stolt över mig själv idag när jag insåg att jag i alla fall inte tillhör dom som inte är håller kvar i träningen om 2mån, trots motgångar o inte den träningsidensiteten jag önskar att ha har jag inte slutat utan fortsätter.. Nu gäller det bara att hitta tillbaka till träning o bra rutiner o framför allt VILA o återhämtning.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..