Hur ska jag träna nu då?

ptfiahälsoblogg-2
Ptfia night fight
Img 4202.jpg
Ptfiablogg2 15
ptfiahälsoblogg-14
Nu när jag officiellt är färdig med projektet i Malmö och kan landa hemma igen så behöver jag välja hur jag vill träna framöver. Körde Alex Night Fight i höstas, lunchklasser på SPR City efter jul och den senaste tiden har löpningen stått i fokus. Har inte riktigt bestämt mig så skriver ner mina tankar så ser vi om det hjälper!

Löpargrupp: Eftersom jag börjat springa igen så tänker jag att det vore roligt att haka på någon löpargrupp. Är ju uppvuxen med att springa i grupp och träna barmarksträning så det vore roligt att plocka upp det igen. Googlade och hittade en i närheten som är klockan 18.15 på torsdagar. Stort minus är ju att jag missar tid med Edith den dagen eftersom hon lägger sig vid 19 och jag bara hinner hem och byta om.

Bootcamp/Night fight: Älskar ju Night Fight och tidiga morgon-bootcamps. Morgonträning är min favorit, men som livet ser ut nu så älskar jag mina morgonar med Edith lite mer, plus att jag tycker om att lämna och istället jobba till 17 (Kim börjar jobba tidigt och hämtar).

SPR City: Tycker det är så roligt att gå på SPRs lunchklasser. Speciellt när jag och min projektledare Elin kör ihop! Det är smidigt eftersom det ligger 8 minuters promenad från kontoret och man kan köpa med sig lunch som är klar samtidigt som en själv.

Anlita en PT igen: Det här ska jag nog unna mig igen! Sist jag hade en var under graviditeten och det vore roligt att köra en gång i veckan för att få ny inspiration och se hur jag läkt efter förlossningen (lättare att någon annan än en själv bedömer det).

Gymmet där vi bor: Har funderat på att köpa ett gymkort här länge men det var inte läge i och med alla resor till Malmö. Nu passar det däremot och nu kom jag på att två vänner nog har kort på samma gym?? Varför har jag inte tänkt på det tidigare. Vi kan ju köra träningsdejter!

Träningskompis: En tjej från Hedemora som bor här i närheten frågade om vi skulle träna ihop i somras, då blev det aldrig av men tänker att det skulle vara roligt att köra ihop med henne någon fast tid i veckan.

JA! Nu har jag det. Tack för att jag fick bolla det här med er (utan att ni hann bolla tillbaka, men ändå, det hjälpte!). Jag tror att planen får bli följande:

» Lunchklasser på SPR City 1-2 ggr i veckan.
» Träningsdejt med träningskompis (om hon vill och kan, har inte ens frågat henne än eftersom jag precis kom på det här) 1 ggr i veckan.
» Eventuellt en PT på SPR en ggr i veckan.

KANON! Det här känns motiverande och roligt! Plus att jag gett mig fan på att lära mig att stå på händer nu. Övar mot väggen där hemma och lägger ut små framsteg (och baksteg) på instagram om ni vill kika.

Om ni funderar på hur ni ska träna framöver så gör som jag gjorde nu. Skriv ner vad och varför osv. så kanske det klarnar. Det blev bra!

 

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..