Du är din bästa inspiration i din nysatsning!

träningsblogg
Höst! Nystart! Nytt liv! Bättre människa! Nu är den typiska perioden att ramla in i tankar om att förändra sitt liv och bli en träningsmänniska och liknande. Inget fel i det, vill bara påminna om att den du har mest hjälp av i det läget är dig själv.

Det är så lätt att scanna av allt omkring oss i jakt på inspiration och nycklar till vad som ska hjälpa oss att hitta balans den här gången. Vi blir sugna på att prova trender och göra det som kompisen sålde in som så bra. Men hoppa över allt det där och prata med dig själv istället.

När du gjorde en sådan här satsning sist – vad gjorde att det inte blev hållbart? Vilka känslor framkallade det hos dig? Var du pressad? Glad? Blev det tillslut bara en känsla av otillräcklighet? Eller blev det för stora ambitioner i kombination med en fullproppad kalender? Vad kan du ta med dig?

Vad kan du plocka med dig av tidigare hälsosatsningar? Kanske ska du inte ens kalla det för en hälsosatsning den här gången. Kanske ska du ge dig själv mer tid. Eller bara göra EN förändring under den här hösten. Inte både börja träna många gånger i veckan och äta mellanål prick 15.00 varje dag och göra grön smoothie till frukost och bli rörligare och testa en ny träningsform.

Du är din bästa inspiration i hur du ska göra den här gången. 

  1. Martina skriver:

    Mitt tips är att kolla med din arbetsgivare om man inte kan få till träning på arbetstid. Jag vet att alla inte har den möjligheten, men det är värt ett försök att fråga. Eller möjligtvis lägga in träningen i samband med lunchen. Vi har tre timmar fyskrav i veckan, vilket är den absolut största förmånen jag kan tänka mig. Det gör oss dessutom mer engagerade i vårt arbete eftersom vi har mer ork och energi.

    1. PT-Fia skriver:

      <3 <3 <3 Fint!

    1. Jess skriver:

      Hej. Jättebra tips men tyvärr får jag inte träna på arbetstid och har inte tillräckligt lång lunch för att hinna träna. Tre timmars fyskrav låter helt underbart. Gillar mitt jobb annars skulle jag inte pendla ca 10 mil om dagen. Har oftast tur och kan komma från jobbet lite tidigare än jag egentligen slutar. Men när klockan ringer 5.15 är jag rätt trött när jag kommer hem

  2. Såååå bra skrivet! Lätt att glömma bort att det lilla duger. Och göra det jäkligt bra😍

  3. Jess skriver:

    Försöker träna några gånger per vecka . Men på grund av pendling,tidiga morgnar och heltid är det svårt att hitta ork även om motivationen finns . Tacksam för tips

    1. PT-Fia skriver:

      <3 <3 <3 Kommer!

  4. Lisa J skriver:

    Jag har börjat med Hot Yoga, det är min förändring!
    Har försökt tycka om yoga i flera omgångar, inte för att man nödvändigtvis måste göra det, men för att det är bra för mig att andas, landa, jobba med rörligheten och inte bara träna tills jag har blodsmak i munnen hela tiden. I somras provade jag Hot Yoga för första gången, och jag trivs så mycket med det! Det är varmt och mysigt och avslappnande, och jag älskar att svettas. Så nu yogar jag en gång i veckan, och det räcker gott och väl för mig. Heja små förändringar!

    1. PT-Fia skriver:

      Tack för att du delar med dig! <3

  5. Mina grejer i höst är att lägga till en extra dag med styrketräning. Tiden finns om jag är sparsam med den. Träningen är min antidepp, mitt sätt att få lugn.

    Sedan har jag unnat mig en yogakurs. Och då inte någon kraftfull sådan (som jag har envisats med förut, för annars ”räknas” det inte) utan yin.
    Ska bli sååååå skönt

    1. PT-Fia skriver:

      Tack för att du delar! <3

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..