Vakna till med träning!

Träningen är det bästa jag vet för att vakna på morgonen. Visst kan det vara otroligt segt innan jag kommer ut. Men väl igång - då är det som att hela systemet vaknar till och laddar inför dagen.

Underbar morgonlöpning i Stockholm.

Underbar morgonlöpning i Stockholm.

Det var gråmulet men härligt att starta dagen med en löprunda. Kroppen var pigg och det blev 50 minuter i bra tempo. Jag har saknat mina morgonlöpningar! Visst blev det morgonjogg varje dag på Kreta, men här hemma har jag haft fullt upp med annat, och vissa dagar prioriterat sovmorgon istället – vilket har varit rätt beslut. Men nu hoppas jag ha hittat in i flytet igen för jag älskar att starta dagen med en stund tillsammans med mina egna tankar samtidigt som jag väcker kroppen till liv.

Ett tips till den som inte anser sig ha tid till träning är just att träna på morgonen. Kanske ta fram kläder kvällen innan, ställa klockan en halvtimme tidigare än vanligt och röra på sig innan alla andra åtaganden tar plats. För även om sömnen är viktig kanske det inte är just den sista halvtimmen när man mest ligger och snoozar som är allra viktigast? Kanske är det så att träningen är det som får dig pigg?!

 

  1. Har inte provat morgonträning hittills. Det är inte min bästa stund på dagen på något plan. Jag tycker att jag är tidigt ute om jag är på gymet kl 11 en lördag morgon. Vi gillar att sova länge i vår familj.

    Ska dock prova transport-löp till jobbet nu när det blir varmare och ingen jacka etc behövs tas med.

Comments are closed.

LOADING..